آفتاب
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با ایلنا:

تیم مذاکره‌کننده به خطوط قرمز پایبند است

تیم مذاکره‌کننده به خطوط قرمز پایبند است

تیم مذاکره کننده ما روی خطوط قرمز و موضع اش مصمم است. منافع ملی کشور را مدنظر دارد و قطعا روی خطوط قرمز خود خواهد ایستاد و مسائل را پیش خواهد برد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به عازم شدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ژنو برای آغاز دور جدید مذاکرات تاکید کرد: جمهوی اسلامی همچنان که از قبل هم اعلام کرده است تنها راه حل پرونده هسته‌ای ایران را مذاکره می‌داند و به راه دیگری فکر نمی‌کنیم.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان اینکه معتقدیم که از طریق مذاکره باید به حل برد-برد برسیم، گفت: به دلیل اینکه فعالیت و کار ما کاملا شفاف و روشن است و هیچ نوع انحراف و ابهامی در فعالیت‌هایمان وجود ندارد با استدلال وارد مذاکره دور جدید می‌شویم و ادامه مذاکرات را با‌‌ همان صلابت گذشته ادامه می‌دهیم.

نقوی حسینی افزود: غربی‌ها باید به حساسیت مقطع فعلی و مذاکرات هسته‌ای توجه داشته باشند و باید بدانند که همیشه چنین فرصت‌هایی فراهم نمی‌شود.

وی در خصوص به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفت: اگر این دور از مذاکرات را هم پشت سر بگذاریم و به نتیجه نرسیم جمهوری اسلامی ایران ساکت نخواهند نشست و راهش را ادامه می‌دهد و در این حوزه پیشرفت و دستاوردهای جدیدی دست پیدا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر غربی‌ها به طور واقعی خواستار حل موضوع از طریق مذاکره هستند باید از خطوط قرمز خود عبور کنند و از این زیاده‌خواهی‌ها دست بردارند. به خصوص آمریکایی‌ها که نمی‌دانیم تا کی می‌خواهند به این قلدر مآبی‌های خود ادامه دهند و زیاده‌خواهی‌های خود را مطرح کنند.

سیدحسین نقوی‌حسینی با بیان اینکه اگر غربی‌ها یک تصمیم جدی بگیرند٬ طبیعی است به نتیجه می‌رسیم، گفت: ما همچنان در چارچوب توافق ژنو عمل می‌کنیم و جلو می‌رویم. وقتی براساس این توافق جلو برویم قطعا مشکلی به وجود نمی‌آید و مساله جدیدی هم مطرح نمی‌شود.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده ما روی خطوط قرمز و مواضعش مصمم است. منافع ملی کشور را مدنظر دارد و قطعا روی خطوط قرمز خود خواهد ایستاد و مسائل را پیش خواهد برد. بنابراین فکر می‌کنم اگر غربی‌ها دست از لجاجت بردارند در طرف ایرانی مشکلی وجود نخواهد داشت.

کد N628748

وبگردی