آفتاب
وزیرخارجه ترکیه خبرداد:

همکاری هوایی آنکارا-واشنگتن برای مبارزه با داعش

همکاری هوایی آنکارا-واشنگتن برای مبارزه با داعش

وزیر امورخارجه ترکیه از همکاری هوایی آنکارا-واشنگتن برای مبارزه با گروه تروریستی داعش خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان،"مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه گفت: باز شدن پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه به عنوان بخشی از اقدامات اتخاذ شده علیه شبه‌نظامیان داعش، میان واشنگتن - آنکارا به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چارچوب همکاری با آمریکا شامل حمایت هوایی بوده و ما به تازگی درباره اینکه آیا حمایت هوایی شامل استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک خواهد بود یا خیر شروع به مذاکره کرده‌ایم.

وزیر امورخارجه ترکیه با بیان اینکه مذاکرات درباره باز شدن این پایگاه هوایی در آدنا بتازگی آغاز شده، گفت: تمام این همکاری‌ها جز یک بسته خواهد بود، پس از تعیین این چارچوب‌، درباره جزئیات مذاکره خواهد شد. ما تصمیم گرفته‌ایم تا سرعت بررسی مسائل با آمریکا را افزایش دهیم.

ترکیه به راه حلی متشکل از عملیات زمینی مخالفان سوری با حمایت حملات هوایی و نیز تشکیل منطقه پرواز ممنوع در سراسر مرز سوریه و ترکیه تاکید دارد که یکی از اصلی‌ترین موارد اختلافات میان آنکارا و واشنگتن محسوب می‌شود.

چاووش اوغلو درباره دیدگاه‌های کشورهای غربی نسبت به منطقه پرواز ممنوع گفت: انگلیس گیج شده، فرانسه حمایت می‌کند و آمریکا نظرات متفاوتی دارد.

 

کد N628743

وبگردی