آفتاب

230 شکایت از یک نمایندگی فروش خودرو در خراسان‌رضوی

230 شکایت از یک نمایندگی فروش خودرو در خراسان‌رضوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اعلام کرد که از یک نمایندگی فروش خودرو در خراسان‌ رضوی 230 شکایت صورت گرفته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا کریم با اشاره به دو پرونده تخلف در حوزه خودرو بیان کرد: شکایاتی از یک نمایندگی فروش خودرو در مشهد به دادگستری و تعزیرات رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل 230 فقره پرونده در رابطه با این نمایندگی خودرو در تعزیرات بیان کرد: 180 مورد از این پرونده‌ها فقط در یک ماه اخیر تشکیل شده است.

کریم افزود: در مورد دیگر برای پرونده تخلفاتی یک شرکت خودرویی جریمه 600 میلیون تومانی به نفع شاکیان و دولت صادر و اجرا شد. این پرونده به دلیل تخلف عدم انجام تعهد تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به اتمام مرحله اول طرح صیانت از سلامت، اظهار کرد: طی 10 روز اجرای این طرح 134 مورد بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی در محل هایی مانند میدان استقلال، خیابان گاز، ساختمان، بلوار پیروزی و کارخانجات سوسیس و کالباس و رب انجام شد.

کریم با بیان اینکه در این بازرسی‌ها 45 پرونده تخلفاتی تشکیل شد، افزود: در همین ارتباط بیش از یک و نیم تن انواع گوشت ماهی، مرغ، خاویار، شترمرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد.

وی با بیان اینکه بیش از 400 کیلوگرم گوشت چرخ کرده تقلبی نیز پس از کشف در محل امحا شد، اضافه کرد: 200 کیلوگرم گوشت قرمز که به صورت غیرمجاز و توسط خودروهای شخصی حمل می شد نیز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به پلمب یک کارگاه بزرگ تولید نمک در شهرک شهید رجایی مشهد ادامه داد: بیش از سه و نیم تن نمک خوراکی غیرمجاز در این کارگاه توسط کارشناسان اداره کل استاندارد کشف و توقیف شد. همچنین یک کارخانه تولید آب میوه نیز پس از بررسی و بازرسی پلمب شد.

کریم تصریح کرد: در پی بازدید سرزده، برای یک کارخانه بزرگ تولید سوسیس و کالباس نیز مهلت یک ماهه به منظور رفع مشکل بهداشت محیط کار از طریق ترمیم کف‌پوش سالن تولید صادر شد.

وی یادآورشد: به لحاظ ریالی سنگین‌ترین پرونده‌های تخلفاتی مربوط به قاچاق سوخت از مرز دوغارون بوده است و پس از آن از حیث عرضه، بیشترین تخلفات مربوط به پوشاک، لوازم آرایشی، برنج خارجی و موارد دیگر مانند میوه های پاکستانی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده طی یک ماه اخیر از نانوایی‌های مشهد تصریح کرد: طی این مدت 49 مورد بازرسی انجام شد که به تشکیل 15 فقره پرونده تخلفاتی منجر گردید.

وی بیشترین تخلف حوزه نانوایی را کم‌فروشی (عرضه نان با وزن کم) و در گام بعدی مسایل بهداشتی دانست و گفت: 30 مورد بازرسی نیز در حوزه هتل‌ها و مراکز اقامتی توسط تعزیرات انجام شد.

کریم با اشاره به تاکید وزیر دادگستری مبنی بر حضور پررنگ‌تر گشت‌های سیار تعزیرات جهت رصد بازار و صیانت از سلامت مردم خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت مصرف مواد غذایی شهروندان هنگام خرید به تاریخ مصرف و انقضا توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N628731

وبگردی