آفتاب

وزرای انرژی و دارایی رومانی در ترمیم کابینه کنار گذاشته شدند

وزرای انرژی و دارایی رومانی در ترمیم کابینه کنار گذاشته شدند

وزرای انرژی و دارایی رومانی، در ترمیم کابینه پست‌های خود را از دست دادند؛ اقدامی که احتمالا با جایگزین کردن متحدان سیاسی دیگر در کابینه باعث تقویت قدرت ائتلاف مرکزی حاکم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع ارشد در کمیته ملی اجرایی حزب حاکم سوسیال دموکرات‌ها اعلام کردند، "ایونا پترسکو"، وزیر دارایی رومانی از سمتش برکنار شده و "داریوس والکود"، وزیر بودجه و یکی از اعضای حزب حاکم جایگزین وی شده و این وزارتخانه با یکدیگر ادغام شدند.

"رازوان نیکولسکو"، وزیر انرژی رومانی و تکنوکراتی که تیمش پیش‌نویس استراتژی کلان انرژی رومانی را برای سال‌های 2015 تا 2035 میلادی تهیه کرده، در حالی که در مارس سال‌جاری میلادی زمام امور این وزارتخانه را به دست گرفته بود، برکنار شد، هنوز هیچ جایگزینی برای وی معرفی نشده است.

پترسکو که ازدانشگاه هاروارد در علم اقتصاد دکترا گرفته و عضو هیچ حزب خاصی نیست، یکی از مشاوران اقتصادی ویکتور پونتا، نخست‌وزیر رومانی بوده است.

سمت وزیر دارایی در رومانی نسبت به دیگر کشورها از قدرت کمتری برخوردار است چراکه مسوولیت‌های این وزیر در سال 2012 میلادی با به وجود آوردن پست جداگانه وزیر بودجه تضعیف و کاهش یافت.

ائتلاف پونتا با خروج یکی از احزاب پس از شکست غیرمنتظره وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 16 نوامبر ضعیف شده است.

رومانی یکی از اعضای اتحادیه اروپا یکی از مستقل‌ترین کشورهای قاهره اروپا در زمینه انرژی است و یکی از منابع صادرکننده انرژی است اما باید نفت و بخشی از گاز طبیعی‌اش را وارد کند.

انتهای پیام

کد N628660

وبگردی