آفتاب

نویدادهم: شورای عالی مرجع اصلی قانون گذاری آموزش و پرورش است

نویدادهم: شورای عالی مرجع اصلی قانون گذاری آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: شورای عالی مرجع اصلی قانون گذاری آموزش و پرورش است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مهدی نوید ادهم، درجلسه هماهنگی و هم اندیشی، "اجرای برنامه‌های نظارتی دبیرخانه شورای عالی آموزش وپرورش" با تاکید براین که همه اعضای کمیسیون های شورای عالی به همراه منتخبان ستادی که عضو کمیته نظارت وارزشیابی هستند می توانند باهمکاری وهمیاری،به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این امر مهم و جدی نظارت موثر داشته باشند، تصریح کرد: در ماموریتهای شما در مناطق برای بررسی حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش، دو ماموریت و برنامه کاری مشخص شده است که یکی، رصد چگونگی برخورد مجریان و اجرای قوانین و دیگری، شناسایی خلاء های قانونی است.

وی افزود: ما به افزایش قوانین فکر نمی‌کنیم، حتی در مواردی قانون زدایی را نیزمد نظر داریم که این مساله می تواند در ماموریت‌های نظارتی شما مورد توجه قرار گیرد.

نویدادهم، با اشاره به این که شورای عالی مرجع اصلی قانون گذاری برای آموزش وپرورش کشوراست، خطاب به حاضران درجلسه خاطرنشان کرد:در ماموریت خود،ضمن رصد کردن قوانین موجود، میزان کارآیی واثربخشی آنها را نیزمشخص سازید.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش متذکرشد: ناظران باید ضمن رصد کلان نظام آموزش وپرورش، خط مشی‌های مورد نیاز امروز آموزش و پرورش و همچنین 5 تا 10 سال آینده را برای رسیدن به وضع مطلوب وبهتر مشخص کنند.

وی افزود: مهارت آشنایی با قوانین از ضرورتهای کار ناظران است و ناظران باید مسایل کلان آموزش وپرورش را بدانند و آنها را تحلیل کنند.

نویدادهم، با تاکید براین که از اصلی ترین مهارتهای کارشناسان و ناظران اعزامی، علاوه بر مهارت آشنایی با قوانین، داشتن نگاه راهبردی واستراتژیک است، گفت: آنها باید بتوانند موضوعات درهم تنیده وکلان سیستم را ببینند.

وی تاکید کرد: نگاه ناظران باید یک نگاه استراتژیک به مسایل آموزش وپرورش و کل سیستم آموزشی را رصد کنند و با دیدگاه، شناخت وتحلیل خود را درراستای سپهر معرفتی آموزش وپرورش قرار دهند.

وی کار ناظران را پیچیده ومهم دانست و افزود: شما باید در جریان فعالیت خود، به طور کلی، روحیه و میزان درک و تعامل قانونی هر منطقه و فرهنگ تحول خواهی آنان را بشناسید که این مهمتر و موثرتر از نظارت و بررسی نحوه اجرای هر یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی از کارشناسان و ناظران دبیرخانه شورای عالی خواست در هر منطقه میزان فرهنگ تحول خواهی را بسنجند و به دنبال این باشند که آیا مجموعه به سمت تحول بنیادین پیش می‌رود؟ و مشکلات وموانع در مسیر اجرای مفاد سند تحول بنیادین چیست؟

انتهای پیام

کد N628551

وبگردی