آفتاب
AFP گزارش داد:

مشارکت پایین رای‌ دهندگان؛ تهدیدی علیه برنامه‌ های "آبه"

مشارکت پایین رای‌ دهندگان؛ تهدیدی علیه برنامه‌ های "آبه"

آبه درحالی در سمت نخست وزیر ژاپن ابقا شد که مشارکت رای‌ دهندگان در انتخابات پایین بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با اشاره به ابقای شینزو آبه در سمت نخست وزیر ژاپن پس از پیروزی در انتخابات زودهنگام به مشارکت پایین رای‌ دهندگان اشاره کرد و آن را تهدیدی علیه برنامه‌ های آبه معرفی کرد.

شینزو آبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی‌بی اس با اشاره به پیروزی ائتلاف حاکم وعده عملی شدن مطالبات مردم را داد و تاکید کرد نباید از اینکه مجوز مردمی را برای عملکرد دولت در دو سال گذشته دریافت کردیم، مغرور شویم.

حزب لیبرال دموکراتیک به همراه حزب کومئیتو توانست 333 کرسی از مجموع 475 کرسی را به دست آورد و شبکه تلویزیونی تی بی اس کرسی‌ های این دو حزب را 328 کرسی اعلام کرد. آبه با کسب اکثریت قاطع دو سومی در مجلس عوام پارلمان می‌ تواند بر مجلس علیا نیز تسلط پیدا کند.

انتخابات زودهنگام پارلمان در حالی با انحلال پارلمان توسط آبه، برگزار شد که مشارکت در آن بسیار کمتر از حد انتظار بوده است. در حالی که انتخابات دور پیشین آمار بیش از 50 درصدی حضور رای دهندگان را به ثبت رسانده بود، انتخابات این دوره عددی نزدیک به 25 درصد را نشان می دهد.

روز گذشته رای دهندگان ژاپنی برای انتخاب 475 نماینده پارلمان به پای صندوق های رای رفتند. گفتنی است آبه که در سال 2012 به نخست وزیری رسیده با وجود اجرای برخی اصلاحات اقتصادی، افزایش قدرت خرید مردم و انتشار اسکناس همچنان در عملی کردن برنامه های اقتصادی مورد نظرش با مشکل روبرو است.

کد N628495

وبگردی