آفتاب
دی میستورا:

اخبار روند گفتگو با سوریه را به اتحادیه اروپا اطلاع می دهیم

اخبار روند گفتگو با سوریه را به اتحادیه اروپا اطلاع می دهیم

فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران سوریه در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپاخاطرنشان کردکه آنها را از گفتگوها با دولت سوریه درباره طرح پیشنهادی خود برای آتش بس در حلب با خبر می کند.

به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از رادیو آلمان،"استفان دی میستورا" در ادامه سخنانش گفت که در جریان گفتگو با مقامات سوری درباره درخواست اروپا و آمریکا برای اعزام ناظرانی به منظور نظارت بر آتش بس در حلب نیز گفتگو خواهد کرد.

برخی گزارش ها حاکی از آن بود که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در حال بررسی انتخاب فرستاده ویژه اروپایی به سوریه بوده و انتظار می رود که آنها به شکلی مفصل پیشنهادهای مطرح شده برای حل بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این طرح ها شامل ابتکار عمل های دی میستورا و روسیه می شود، علاوه بر آن، پیشنهادهای فرانسه و آمریکا برای توقف درگیری ها نیز بررسی خواهد شد.

در این نشست، راهکارهای الزام آور برای متوقف کردن درگیری ها همچنین جلب حمایت شورای امنیت سازمان ملل از طرح، بررسی می شود.

به گفته منابع دیپلماتیک غربی، مسئله جدید، درخواست واشنگتن و کشورهای اروپایی برای تامین ناظرانی به منظور نظارت بر طرح آتش بس دی مستورا است. پ

کد N628322

وبگردی