آفتاب

ابقای آبه در سمت نخست‌وزیر ژاپن و مشارکت کم رای‌دهندگان در انتخابات

ابقای آبه در سمت نخست‌وزیر ژاپن و مشارکت کم رای‌دهندگان در انتخابات

نخست‌وزیر ژاپن توانست به آسانی در انتخابات زودهنگام این کشور پیروز شود و مجوز ادامه سیاست‌های اقتصادی را به دست آورد. با این حال مشارکت پایین رای‌دهندگان می‌تواند تهدیدی علیه برنامه‌هایش باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگرچه نیمی از رای دهندگان به پای صندوق‌های رای رفتند اما شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن توانست تایید قاطعی را برای برنامه‌های اقتصادی‌اش که به "آبه نومیکز" معروف است، به دست آورد. برنامه‌های وی اگرچه در ابتدا موفقیت آمیز بود اما به سرعت وارد رکود شد.

آبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی‌بی اس گفت: ائتلاف حاکم توانست به پیروزی قاطع دست یابد. ما تلاش می‌کنیم تا انتظارات مردم را برآورده کنیم. گمان می‌کنم که ما مجوز مردمی را برای عملکرد دولت آبه در دو سال گذشته دریافت کردیم اما نباید مغرور شویم و باید در زمان اجرای سیاست‌ها با دقت به مردم توضیح دهیم.

نظرسنجی پس از انتخابات رسانه‌ها نشان داد که حزب حاکم لیبرال دموکراتیک و شریک ائتلافی وی در انتخابات پارلمانی زودهنگام اکثریت را به دست آوردند.

آبه با کسب اکثریت قاطع دو سومی در مجلس عوام پارلمان می‌تواند بر مجلس علیا نیز تسلط پیدا کند.

حزب لیبرال دموکراتیک به همراه حزب کومئیتو توانست 333 کرسی از مجموع 475 کرسی را به دست آورد و شبکه تلویزیونی تی بی اس کرسی‌های این دو حزب را 328 کرسی اعلام کرد.

دولت واشنگتن با استقبال از پیروزی شینزو آبه، خواستار رهبری قوی وی بر روی طیف گسترده‌ای از مسائل امنیتی و جهانی از ابولا تا مقابله با داعش شد. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: ائتلاف آمریکا ژاپن "سنگ بنای" صلح و ثبات در منطقه آسیا- اقیانوس آرام است.

انتهای پیام

کد N628291

وبگردی