آفتاب

کنگره آمریکا بودجه ۱.۱ تریلیون دلاری دولت را تصویب کرد

کنگره آمریکا بودجه ۱.۱ تریلیون دلاری دولت را تصویب کرد

کنگره آمریکا بودجه بحث انگیز ۱۱۰۰ میلیارد دلاری سال آینده دولت فدرال را که اکنون برای امضا تسلیم باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواهد شد، تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجلس نمایندگان قبلا بودجه را تصویب کرده بود و روز یکشنبه سنا هم آن را با ۵۶ رای در مقابل ۴۰ رای تصویب و در کنگره نهایی کرد.

طرح بودجه موضوع ماه‌ها مباحثات فشرده میان دو حزب اصلی آمریکا بوده و هم دو طرف امتیازاتی داده‌اند.

تصویب بودجه مانع از تعطیلی دولت خواهد بود که بودجه امسالش هفته آینده تمام می‌شود.

جمهوری خواهان از طریق تضمین فقط بخشی از بودجه وزارت امنیت داخلی، سعی داشتند به اوباما فشار آورند تا طرح‌های جنجال آفرین تازه در زمینه مهاجرت را لغو کند.

به گزارش بی.بی.سی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر اکثریت سنا را هم به دست آوردند و از ماه ژانویه کنترل این مجلس کنگره را به دست خواهند گرفت. به این ترتیب آنها امیدوارند مانع اجرای طرح اوباما برای دادن اجازه کار به میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی شوند.

دموکرات‌ها از لغو قوانین نظارت بر فعالیت موسسات مالی مثل بانک‌ها ناراضی بودند که جمهوری خواهان در انتهای برنامه بودجه گنجانده‌اند.

اما در نهایت بسیاری از دموکرات‌ها گفتند به نفع برنامه بودجه رای خواهند داد چون سال آینده وقتی در اقلیت قرار گیرند کار از این مشکل تر خواهد بود.

مجلس نمایندگان روز پنجشنبه در جلسه‌ای جنجالی با فاصله کم به طرح بودجه رای داده بود.

انتهای پیام

کد N628202

وبگردی