آفتاب
قنبری:

لزوم ایجاد تنوع در کشت محصولات کشاورزی استان بوشهر

لزوم ایجاد تنوع در کشت محصولات کشاورزی استان بوشهر

بوشهر - مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: باید تنوع بیشتری در کشت محصولات کشاورزی استان بوشهر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قنبری بعد از ظهر یکشنبه در نشست نمایندگان مجلس با مسئولان کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های اساسی کشاورزان استان بوشهر مربوط به فروش محصولات کشاورزی بوده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته خرید محصول مانده خرمای نخلداران استان بوشهر انجام شد و خرید تضمینی در سال  جدید نیز ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر باید برنامه مدون و دقیق برای کشت در استان بوشهر طراحی شود و محصولات متنوع کشاورزی در این استان تولید شود تا مشکلی در زمینه فروش نباشد.

قنبری تصریح کرد: باید محصولات مناسب با توجیه اقتصادی در سطح استان کشت شود تا کشاورزان دغدغه فروش نداشته باشند و سودآوری لازم را داشته باشد و بتواند نیاز استان را تامین کند.

نبود انبار مناسب برای نگهداری محصولات دامی در استان بوشهر

مدیر پشتیبانی امور دام استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره نبود انبار مناسب برای نگهداری محصولات دامی در استان، بیان داشت: نبود انبار سردخانه‌ای یکی از مشکلات و نقایص بسیار مهم در استان بوشهر است.

حسینی تصریح کرد: باید در سال‌های گذشته این کار صورت می‌گرفت ولی چون سودآوری چندانی ندارد، بخش خصوصی نیز به خوبی از این مهم استقبال نکرده و وارد عمل نشده است که باید تسهیلات مناسبی برای بخش خصوصی تخصیص یابد.

کد N627998

وبگردی