آفتاب

اظهار نگرانی پکن از اغتشاشات علیه کارخانه چینی در ماداگاسکار

اظهار نگرانی پکن از اغتشاشات علیه کارخانه چینی در ماداگاسکار

سفارت چین در ماداگاسکار از اغتشاشات خشونت بار علیه یک کارخانه چینی تولید شکر در این کشور اظهار نگرانی کرده و از دولت ماداگاسکار به دلیل "کوتاهی در حمایت از منافع چین" انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه سفارت چین سه روز پس از آن منتشر شد که گروهی از کارگران محلی در ماداگاسکار با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شده و سپس یک کارخانه چینی تولید شکر در شهر مورونداوا را غارت کردند.

در این بیانیه آمده است که پرسنل چینی این کارخانه به دلیل نگرانی از امنیتشان در پی این اغتشاشات اقدام به تخلیه این کارخانه کرده‌اند.

مقامات سفارت چین تصریح کردند: ما امیدواریم دولت ماداگاسکار با اتخاذ تدابیر لازم چنین مسائلی را مدیریت کند. یادآور می‌شویم که چنین اقدامی تاثیر بدی بر وجهه بین المللی ماداگاسکار و قابلیت آن برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی داشته که دولت باید آن را برطرف کرده و فضای مناسبی برای همکاری دو کشور و نیز دیگر کشورها به وجود بیاورند.

به دنبال بروز این حادثه نخست وزیر و وزیر صنعت ماداگاسکار وعده دادند وضعیت به وجود آمده را حل و فصل ‌می‌کنند.

اعتراضات کارگران پس از آن آغاز شد که کارگران فصلی این کارخانه تولید شکر خواهان قراردادهایی شدند که برای آن‌ها حقوق بهتر و شرایط آسانتری را لحاظ کند.

با این حال سفارت چین اعلام کرد که این تقاضاها غیرمنطقی بوده و کارگران از اوایل ماه نوامبر شروع به جلوگیری از عمل کرد کارخانه، قطع تجهیزات و آذار کارکنان و همچنین خرابکاری کرده‌اند.

درگیری‌های روز چهارشنبه نیز پس از آن بالا گرفت که نیروهای امنیتی ماداگاسکار دو تن از رهبران کارگران معترض را دستگیر کردند.

انتهای پیام

کد N627991

وبگردی