آفتاب
در دیدار با ولایتی؛

یک نماینده پارلمان آلمان: شرکت‌های آلمانی در صف انتظار برای ورود به بازار ایران هستند

یک نماینده پارلمان آلمان: شرکت‌های آلمانی در صف انتظار برای ورود به بازار ایران هستند

یک نماینده پارلمان آلمان گفت: امیدواریم روابط ایران و آلمان بیش از پیش گسترش یابد زیرا شرکت‌های آلمانی در صف انتظار برای ورود به بازارهای ایران قرار دارند و دو کشور می‌توانند همکاری‌های مثبتی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیلز آنن، عضو هیات مرکزی و سخنگوی حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان در دیدار عصر یک‌شنبه خود با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در محل این مرکز برگزار شد با تاکید بر لزوم گسترش روابط دو کشور گفت: در حال حاضر شرکت‌های آلمانی بسیاری هستند که در انتظار ورود به بازارهای ایران قرار دارند.

او ادامه داد: نگرانی‌ها و دغدغه‌های دو کشور به ویژه در حوزه مسائل منطقه از جمله داعش، سوریه و عراق یکسان است و امید می‌رود که با تبادل نظرها در این زمینه بتوانیم هم‌فکری‌های مثبتی داشته باشیم.

ولایتی نیز در این دیدار با تاکید بر این که دخالت‌های خارجی تاثیرگذارترین دلیل نداشتن ثبات و دست نیافتن به صلح پایدار در سوریه است، افزود: دولت سوریه امروز باید با تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها مقابله کند و اولین قدم برای صلح در سوریه آن است که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند و بعد از آن می‌توان به دستیابی به راه‌حل‌های مناسب و براساس خواسته‌های مردم که در جهت ایجاد صلح و ثبات باشند گام برداشت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: امروز مساله داعش و سوریه از مهم‌ترین نگرانی‌های منطقه و جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N627865

وبگردی