آفتاب

افتتاح نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه اراک

افتتاح نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه اراک

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی برگزاری نمایشگاه در دانشگاه‌ها را عامل انسجام صنعت و دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی در آیین افتتاح سی‌امین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه اراک با تأکید بر این که خط‌مشی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیمان منع استفاده از سلاح هسته‌ای کاملاً مشخص است، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص مسائل هسته‌ای دیدگاهی فقهی و دینی بوده است.

او با تأکید بر این که دیدگاه امام (ره) و رهبری هیچگاه دیدگاهی سیاسی نبوده و استفاده از سلاح هسته‌ای را همواره حرام دانسته‌اند، اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌یی غرب همواره تلاش داشته است که از این حربه استفاده کند و باورهای دیگری را به جهان مخابره کرده و جمهوری اسلامی را از صنعت بومی خود منحرف و منصرف کند اما، به همت جوانان این کشور مسیر با موفقیت ادامه داشته است.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای و سخنان رییس‌جمهور مبنی بر این که مذاکرات هسته‌ای در چارچوب نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است، عنوان کرد: این سخنان نشان می‌دهد که کلیه اقدامات ایران در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای، صلح‌آمیز است.

وی اضافه کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ رابطه صنعت و دانشگاه را منسجم می‌کند و باعث می‌شود که دانشگاهیان با پیشرفت‌های موجود در این عرصه بیش از پیش آشنا شود. این اقدام درهای پژوهش را باز خواهد کرد.

حسن‌بیگی برگزاری این‌ونه نمایشگاه‌ها را سبب ساز ایجاد فضایی برای عرضه داشته‌های انرژی هسته‌ای و آزادسازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی دانست و گفت: هم‌چنین در قالب این نمایشگاه ابهامات موجود در این عرصه پاسخ داده شده و به لحاظ ایمنی و زیست‌محیطی شبهات رفع می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی برگزاری نمایشگاه در دانشگاه‌ها را عامل انسجام صنعت و دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم سعید حمیدی، رییس دانشگاه اراک نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه در دانشگاه که منجر به آشنایی بیش‌تر دانشجویان با پیشرفت‌های هسته‌ای کشور می‌شود، گفت: آن چه به عنوان فعالیت‌های هسته‌ای در کشور انجام می‌گیرد در تولید الکتریسیته که نیاز بشر امروز است کاربرد دارد.

او تصریح کرد: مخالفت‌هایی که درباره مساله هسته‌ای با ایران می‌شود صرفاً جهت دست نیافتن ایران به کلید علم است. ابرقدرت‌ها تمایل ندارند که ایران به علوم هسته‌ای مجهز شود، چیزی که خوشبختانه تاکنون به آن دست نیافته‌اند.

انتهای پیام

کد N627769

وبگردی