آفتاب
حسین کاشفی در گفت و گو با ایلنا:

وزارت کشور مدارک ضبط شده در دولت قبل را به شورای مرکزی خانه احزاب داد

وزارت کشور مدارک ضبط شده در دولت قبل را به شورای مرکزی خانه احزاب داد

تلاش می‌کنیم بتوانیم مجمع عمومی را تا ماه‌های آینده تشکل دهیم ولی قبل از آن نیاز است جلسه شورای مرکزی با حضور اعضا تشکیل شود که ما در حال رایزنی‌های اولیه هستیم.

دبیرکل خانه احزاب گفت: شورای مرکزی فعلی با توجه با در اختیار داشتن اسناد و مدارک در اسرع وقت به دنبال برگزاری مجمع عمومی برای تعیین و تکلیف‌های بعدی می‌باشد.

حسین کاشفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره آخرین روند بازگشایی خانه احزاب٬ گفت: طی جلساتی که شواری مرکزی خانه احزاب با مسئولان وزات کشور داشتند، با توجه به مدارک، اسناد و تاریخچه خانه احزاب که ارائه و پیگیری‌های صورت گرفته اسناد و مدارک ضبط شده در دولت قبلی تحویل شورای مرکزی موجود شد.

وی ادامه داد: با توجه به در اختیار داشتن اسناد و مدارک شورای مرکزی در اسرع وقت به دنبال برگزاری مجمع عمومی برای تعیین و تکلیف‌های بعدی می‌باشد.

دبیرکل خانه احزاب تصریح کرد: آخرین شواری مرکزی هنوز با عنوان شواری مرکزی قانونی و حقوقی٬ پیگیر کارهای این نهاد مدنی است و نسبت به همه موضوعات پیش‌آمده احساس مسئولیت می‌کند تا خانه احزاب بتواند به جایگاه قبلی خودش برگرد.

کاشفی افزود: در این راستا مذاکراتی با مسئولان قبلی و فعلی وزارت کشور داشته و در آخرین جلسه با مسئولان وزارت کشور٬ آنها اسناد و مدارک خانه احزاب را تحویل شورای مرکزی برای اقدامات بعدی کرده‌اند.

وی گفت: ما مشغول مذاکره و تعامل به همه احزاب و تشکل‌های سیاسی هستیم زیرا باور داریم خانه احزاب متعلق به همه جناح‌های سیاسی است و ما از همه دبیرکل‌ها درخواست خواهیم کرد که نظراتشان را برای تعامل بیشتر و سازوکار اجرایی برگزاری مجمع عمومی در اختیار ما قرار دهند و با کار جمعی بتوانیم در این مقطع حساس کار مثبتی انجام دهیم.

کاشفی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که همه احزاب و افراد باید زمینه شروع فعالیت‌های خانه احزاب را فراهم کنند و با همکاری و تعامل سازنده و کمک به شورای مرکزی فعلی٬ مجمع عمومی به زودی تشکیل شود.

دبیرکل خانه احزاب درباره بعضی از صحبت‌ها و مخالفت‌های بعضی از احزاب و افراد با شورای مرکزی و روندهای فعلی٬ تصریح کرد: این صحبت‌ها که خانه احزاب در گذشته جناحی بوده یا به روندهای گذشته انتقاداتی دارند٬ دلیل نمی‌شود که باعث تعطیلی یک نهاد نشود بلکه به عنوان نخبگان جامعه باید بتوانیم با وجود اختلاف‌نظر‌ها در یک جا جمع شویم و در چارچوب قانون و اساسنامه موجود حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: بعضی از افراد باید کمتر دنبال ماجرایی این چنینی "که اگر من باشم٬ نباید نهادی یا تشکلی باشد" باشند؛ بلکه با هم‌افزایی و تعامل لازم٬ زمینه را برای کار تحزب در کشور فراهم کنند.

کاشفی بیان کرد: دراین دولت برخلاف دولت قبل که قانون‌گریز بود٬ همکاری و سعی خوبی وجود دارد که بدون دخالت در روندهای اجرایی خانه احزاب٬ ‌‌نهایت همکاری را برای رفع موانع و مشکلات ایجاد شده در گذشته داشته باشد.

دبیرکل خانه احزاب درباره شایعاتی پیرامون کمیته سه نفری برای تعیین تکلیف مجمع عمومی و سازو کار خانه احزاب گفت: ما باید حرفی بزنیم که پایه حقوقی و قانونی داشته باشد. در هیچ‌جای اساسنامه خانه احزاب به اینگونه موضوعات اشاره نشده است.

وی افزود: باید از دیدگاه پدرسالارانه به دور باشیم. شواری مرکزی خانه احزب٬ قانونی است و هرسازوکاری که در اساسنامه وجود داشته باشد٬ از لحاظ قانونی مورد قبول است.

کاشفی پیرامون مخالفت بعضی‌ افراد و احزاب گفت: به هرحال همیشه کسانی در که اقلیت هستند٬ این موضوع را دنبال می‌کنند و می‌گویند چون ما نیستم هیچ چیزنباید باشد. در حالیکه این موضوع٬ موضوع خیلی بدی است که نتوانیم در کنار هم کار کنیم٬ به هرحال باید مجمع تشکیل شود و اگر قرار است تغییری اتفاق بیفتد٬ باید همه حضور داشته باشند و با استدلال حرف بزنند.

این فعال سیاسی بیان کرد: زمانی که دولت قبل با آن روش با خانه احزاب رفتار کرد٬ همین آقایان در مقابل این رفتار سکوت کردند. مضاف بر اینکه با این نوع رفتار‌ها نتوانستند در انتخابات مجلس در تهران موفق باشند زیرا جایگاهی بین مردم نداشتند.

دبیرکل خانه احزاب گفت: این افراد اقلیت و مخالف٬ با توجه به شرایط٬ مدام تغییر می‌کنند و عوض می‌شوند. حتی در مقابل تخلف دولت گذشته سکوت کردند اما امروز که دولت قصد سامان دادن به اوضاع دارد٬ حرف دیگری می‌زنند.

حسین کاشفی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به تحویل اسناد و مدارک به شواری مرکزی٬ زمان تشکیل مجمع عمومی چه زمانی خواهد بود٬ بیان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم مجمع عمومی را تا ماه‌های آینده تشکل دهیم ولی قبل از آن نیاز است جلسه شورای مرکزی با حضور اعضا تشکیل شود که ما در حال رایزنی‌های اولیه هستیم.

کد N627759

وبگردی