آفتاب

نخست‌وزیر هاییتی استعفا کرد

نخست‌وزیر هاییتی استعفا کرد

نخست وزیر هاییتی تسلیم فشارها شده و استعفا کرد و راه را برای دولتی جدید هموار کرد تا کشور را به سوی برگزاری انتخابات به تاخیر افتاده محلی و قانونگذاری هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، لوران لاموس، نخست وزیر هاییتی ساعت 11 شب شنبه به وقت محلی در سخنرانی استعفای خود را اعلام کرد اما این خبر به دلیل مشکلات فنی ساعت دو صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی منتشر شد.

وی همزمان با اعلام تعدادی از موفقیت‌هایش از میچل مارتلی، رئیس جمهوری پارلمان وزرا و مردم هاییتی تشکر کرد. این موفقیت‌ها شامل مسائل مختلف از جمله افزایش درصد ثبت نام کودکان در مدارس، رونق صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و کاهش ناامنی و فقر شدید بود.

لاموس که در مه سال 2012 میلادی زمام امور را به دست گرفته بود با اشاره به مطالعه اخیر بانک جهانی که کاهش فقر در هاییتی بین سال‌های 2000 تا 2012 میلادی را بررسی کرده، گفت: ما خوشحالیم اما از اینکه تعداد افرادی که در فقر شدید به سر می‌برند به لطف تلاش‌های از 31 به 24 درصد رسیده، راضی نیستیم.

وی افزود: امروز می‌توانیم بگوییم که پس از 31 ماه به این نتیجه رسیدیم ما می‌رویم. ما با این عقیده کنار می‌رویم که هر کار توانستیم برای این کشور انجام دادیم من با حسن رضایت از سمت نخست وزیری کنار می‌روم.

لاموس ادامه داد: من برای هاییتی خودم را قربانی می‌کنم چرا که این کشور برای پیشرفت نه تنها به رشد و توسعه بلکه به ثبات سیاسی نیز نیازمند است. علی رغم تمامی موفقیت‌ها اگر استعفای من می‌تواند حقیقتا این بحران سیاسی را حل کند، من استعفانامه خود را به میچل مارتلی و کل دولت ارائه می‌دهم.

انتهای پیام

کد N627501

وبگردی