آفتاب
ایزدی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

كاهش رتبه اعتباری فرانسه فشار بر سوسیالیست‌ها را تشدید می‌كند

كاهش رتبه اعتباری فرانسه فشار بر سوسیالیست‌ها را تشدید می‌كند

سوسیالیست‌ها در فرانسه به نوعی در معرض انتقادهای بی‌شماری قرار دارند به طوری كه در انتخابات منطقه‌ای و پارلمان و شهرداری‌ها نتوانستند خود را نشان بدهند و جایگاهی را به دست بیاورند و باید گفت كه كرسی‌هایی را هم از دست دادند، بنابراین نزول رتبه اقتصادی فرانسه در شرایط فعلی به آینده حزب سوسیالیست‌ها ضربه خواهد زد.

یك كارشناس مسائل اقتصاد بین‌الملل درباره كاهش رتبه اقتصادی فرانسه از AA+ به AA گفت كه باتوجه به این كه اصلاحات ساختاری در این كشور به وجود نیامده و هزینه‌های دولتی نمی‌تواند تامین شود، در نتیجه از اعتبار بانك‌های این كشور كاسته شده و موجب كاهش رتبه اقتصادی این كشور شده است.

«پیروز ایزدی» كارشناس مسائل فرانسه و اروپا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تاكید كرد: كاهش اعتبار بانك‌های فرانسه به نوعی موجب بیكاری در این كشور شده است و كسر بودجه بیش از چهار درصد نسبت به تولید داخلی و كسری پرداختی این كشور حكایت از كم شدن صادرات فرانسه دارد.

وی با اشاره به فشارهای به وجود آمده روی سوسیالیست‌ها گفت: در این موضوع سوسیالیست‌ها به نوعی تحت‌الشعاع قرار گرفته اند چراكه آنها می‌خواهند مالیات‌ها را بالا ببرند تا مقداری از كسری‌های خود را از این طریق جبران كنند اما با رخ دادن این موضوع، قدرت خرید مردم پائین می‌آید و در نتیجه پدیده بیكاری بیش از پیش خود را نمایان می‌كند.

ایزدی در پایان با تاكید بر این‌كه جایگاه حزب سوسیالیست در فرانسه به نوعی متزلزل شده است، گفت: سوسیالیست‌ها در فرانسه به نوعی در معرض انتقادهای بی‌شماری قرار دارند به طوری كه در انتخابات منطقه‌ای و پارلمان و شهرداری‌ها نتوانستند خود را نشان بدهند و جایگاهی را به دست بیاورند و باید گفت كه كرسی‌هایی را هم از دست دادند، بنابراین نزول رتبه اقتصادی فرانسه در شرایط فعلی به آینده سوسیالیست‌ها ضربه خواهد زد.

کد N627392

وبگردی