آفتاب
نوباوه:

حدود فعالیت جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها منافع ملی است

حدود فعالیت جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها منافع ملی است

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مسائل علمی و سیاسی در دانشگاه‌ها در کنار هم خوب و مطلوب است گفت: حد مجاز بودن فعالیت جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها نیز خطوط قرمز نظام و منافع ملی است.

بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دانشگاه بدون حرکت و تلاش سیاسی اصلا دانشگاه نیست گفت: اما دانشگاه در درجه اول باید به مسائل علمی توجه کند و بعد مسائل سیاسی و همه اینها در کنار هم خوب است.

وی با بیان اینکه دانشجو باید زنده باشد و فعالیت کند اما در چارچوب مقررات اظهار کرد: کار اصلی دانشجویان درس خواندن است و یک دانشجوی موفق در امور علمی قطعا یک دانشجوی موفق در امور سیاسی هم خواهد بود، زیرا هرچه علم بیشتر پیشرفت می‌کند ارتقای سیاسی ایجاد می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تمامی این موارد به شکل متوازن خوب و زیبا است و باید انجام شود و واقعا آنچه که ما در غرب در قالب دانشگاه و یا باشگاه سیاسی دیده‌ایم اینکه جلسه بگذارند و این کارها، کار دانشگاه نیست و در شان دانشگاه هم به شمار نمی‌رود.

نوباوه درباره حدود ورود جریانات سیاسی به دانشگاه ها نیز اظهار کرد: خطوط قرمز ما در همه جا مشخص است و ربطی به دانشگاه صرف هم ندارد، همان طور که منافع ملی ما معلوم است دانشگاه هم با حفظ منافع ملی می‌تواند همه نوع فعالیت داشته باشد و اشکالی هم ندارد اما آنچه خارج از این سیستم بخواهد انجام شود قطعا مشکلات یکی پس از دیگری رخ خواهد داد.

انتهای پیام

کد N627346

وبگردی