آفتاب

توقف فعالیت راکتور نیروگاه هسته‌ای پنسیلوانیا

توقف فعالیت راکتور نیروگاه هسته‌ای پنسیلوانیا

بنا بر گفته سخنگوی نیروگاه ساسکوهانا فعالیت یک راکتور هسته‌ای این نیروگاه به دلیل نشت آب متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، سخنگوی نیروگاه هسته‌ای ساسکوهانا واقع در پنسیلوانیای آمریکا، گفت: نشت آب از این راکتور به قدری ناچیز بوده است که حتی ادامه فعالیت این راکتور با مشکلی روبه‌رو نبوده است اما بنا به تصمیم مسوولان این نیروگاه فعالیت این راکتور برای بازرسی جنبه‌های ایمنی متوقف شده است.

این در حالی است که مسوولان این نیروگاه، تاریخ از سرگیری فعالیت این راکتور هسته‌ای را مشخص نکرده‌اند.

هم‌چنین میریام مایلین، سخنگوی نیروگاه هسته‌ای ساسکوهانا در گفت‌وگوی تلفنی با بلومبرگ در این باره، اظهار کرد: مسوولان امنیتی نیروگاه به نشت آب از یکی از راکتورهای نیروگاه طی چند هفته اخیر پی بردند که البته هیچ‌گونه خطری سلامتی ساکنان آلن تون واقع در 80 کیلومتری شمال غربی این نیروگاه را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که هم اکنون دیگر راکتورهای این نیروگاه که متعلق به شرکت ساسکوهانا است به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچ‌گونه افت در تولید برق مشتریان این نیروگاه به وجود نخواهد آمد.

مایلین در ادامه افزود: نشت آب از این راکتور به قدری ناچیز بوده است که هیچ‌گونه خطری از لحاظ ایمنی به وجود نخواهد آمد؛ اما بنا به گفته مسوولان نیروگاه پنسیلوانیا فعالیت این راکتور برای رفع این مشکل تا پیش از فرا رسیدن زمستان متوقف شد.

انتهای پیام

کد N627274

وبگردی