آفتاب
رئیس حزب جبهه ملی فرانسه؛

شکنجه های سیا دلیلی موجه برای خروج فرانسه از ناتو است

شکنجه های سیا دلیلی موجه برای خروج فرانسه از ناتو است

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه در اظهاراتی با اشاره به گزارش کنگره آمریکا درباره شکنجه های سازمان سیا، عنوان داشت که این شکنجه ها دلیلی موجه است تا فرانسه از ناتو خارج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "ماری لوپن" با اعلام این موضوع در توئیتر عنوان داشت: از آنجا که هر کسی با خواندن گزارش شکنجه های سیا عصبانی می شود پس بهتر است که فرانسه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) خارج شود.

لوپن توضیح بیشتری در مورد این موضوع نداده است.

کمیته اطلاعات سنای آمریکا در تاریخ 18 آذر ماه گزارشی را در مورد اقدامات سازمان سیا برای شکنجه افراد متهم به فعالیت های تروریستی منتشر کرد.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در گزارش موسوم به شکنجه، سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را به دروغگویی به کنگره و کاخ سفید متهم کرد. این گزارش جزئیات عملیات سی آی ای علیه القاعده پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را علنی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به صدور گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره اقدامات سیا در شکنجه متهمان، از سازمان جاسوسی کشورش انتقاد کرد. اوباما شیوه های شکنجه سیا را خلاف قوانین موجود در آمریکا دانسته است.

گزارش سنا علاوه بر تشریح جزئیات شیوه های جنجالی سی آی ای برای کسب اطلاعات از مظنونان مطرح تروریستی، تاکید کرد که این شیوه ها به نتایج مفیدی منجر نشده است.

انتشار این گزارش به دلیل اختلافات در واشنگتن بر سر بخش هایی که باید فاش شود چند بار عقب افتاده است.

کد N627170

وبگردی