آفتاب

نخست‌وزیر ترکیه رهبر اپوزیسیون را به "پارتی‌بازی" متهم کرد

نخست‌وزیر ترکیه رهبر اپوزیسیون را به "پارتی‌بازی" متهم کرد

نخست‌وزیر ترکیه گفت، دو سند در دست دارد که ثابت می‌کند رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" در جریان تصدی‌اش به عنوان رئیس موسسه امنیت اجتماعی این کشور در "پارتی‌بازی" دست داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در کنگره استانی حزب حاکم عدالت و توسعه مدعی شد، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه بدون گرفتن آزمون استخدامی 3209 تن را استخدام کرده و مناقصه‌های دولتی را به تعدادی از دوستان خود محول کرده است.

داوود اوغلو سپس دو برگه را ارائه کرد که ادعا می‌کند این برگه‌ها سوءاستفاده قلیچدار اوغلو از قدرت را در جریان تصدی‌اش به عنوان رئیس موسسه امنیت اجتماعی ثابت می‌کنند.

وی گفت، یکی از این سندها یک گزارش بارسی است که امضای قلیچداراوغلو در پای آن وجود ندارد.

این مناقشه هنگامی در گرفت که هالوک کوچ، معاون رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه فهرستی را از صدها تن از اقوام و دوستان اعضای کابینه و قانون‌گذاران حزب حاکم عدالت و توسعه افشا کرد که بدون شرکت در آزمون‌های استخدامی لازم، در سمت‌های دولتی منصوب شده‌اند.

از آن زمان به بعد قلیچداراوغلو با بحث‌های مقابله‌ای از سوی مدیران اجرایی حزب حاکم عدالت و توسعه دست و پنجه نرم می‌کند که مدعی هستند، قلیچدار اوغلو در دهه 1990 میلادی در موسسه امنیت اجتماعی پارتی‌بازی کرده است.

قلیچدار اوغلو در واکنش به بیانیه اخیر داوود اوغلو در صفحه توییتر خود نوشت: من تمامی فسادهای آنها را در صورتشان پرت کرده‌ام و تنها پاسخی که آنها می‌توانستند به من بدهند، این بود که ما را به کودتاگری متهم کنند. تنها کودتاچی در ترکیه دولت است که از مردم دزدی می‌کند.

انتهای پیام

کد N627165

وبگردی