آفتاب

عضو مجلس خبرگان رهبری: حزب موتلفه مانند پدر در سیاست کشور است

عضو مجلس خبرگان رهبری: حزب موتلفه مانند پدر در سیاست کشور است

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر فصل‌الخطاب نباشد فتنه به پا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی که در اولین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به موضوع فصل الخطاب اظهار داشت: فصل الخطاب یک اصل عقلایی در همه جای دنیاست زیرا اگر میان افرادی مشکلی و یا مساله‌ای به وجود آید فصل الخطابی لازم است تا آن را حل کند.

وی افزد: اگر فصل الخطاب نباشد آشوب و بلوا و فتنه به پا می شود و این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست زیرا به کشورهای اروپایی نیز که نگاه می کنیم آنها نیز فصل الخطاب دارند.

کازرونی تاکید کرد: هیچ انسان عاقلی قبول نمی کند که فصل الخطاب وجود نداشته باشد. ما معتقدیم از زمان حضرت رسول اکرم(ص) تا به امروز ایشان و امامان معصوم(ع) فصل الخطاب بودند و در زمان غیبت نیز فقیه و مجتهد جامع الشرایط فصل الخطاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان غیبت فقها فصل الخطاب هستند و وقتی در حکومت اسلامی فقیهی جامع الشرایط و مبسوط‌الید حکومت در دستش باشد و رهبر شد او فصل الخطاب است.

کازرونی تاکید کرد: اگر کسی حتی به نظر فصل الخطاب تن دهد کار خاصی نکرده زیرا این موضوع اصلی اعتقادی و عقلانی می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از مواضع حزب موتلفه اسلامی در اعتقاد به فصل الخطاب بودن روحانیت اظهار داشت: در احزاب سیاسی کشور عده‌ای تازه تولد یافته‌اند و هنوز در مباحث سیاسی اولاد هستند اما حزب موتلفه اسلامی مانند پدر در سیاست کشور است و همواره اصل فصل الخطاب بودن روحانیت را قبول داشته و دارد.

انتهای پیام

کد N627149

وبگردی