آفتاب

کری در دیدار با لاوروف به دنبال منافع اسرائیل است

کری در دیدار با لاوروف به دنبال منافع اسرائیل است

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در رم با همتای روس خود و سپس نخست وزیر رژیم صیونیستی دیدار می کند تا از تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد در آستانه رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط اردن در مورد لزوم پایان اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی اسرائیل تا پایان سال 2016 است از همین رو آمریکا تلاش می کند تا از طریق رایزنی با کشورهای مختلف از تصویب این پیش نویس در سازمان ملل جلوگیری کند.

در همین رابطه "جان کری" وزیر مور خارجه آمریکا، امروز یکشنبه در شهر رم با "سرگئی لاوروف" همتای روس خود دیدار و در مورد این موضوع با وی رایزنی می کند. کری بعد از دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل، گفتگو خواهد کرد.

کری در همین رابطه روز پنجشنبه نیز با "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه، دیدار و گفتگو کرده بود.

نکته مهم در این رابطه آن است که دیار لاوروف و کری در حالی انجام خواهد شد که کنگره آمریکا قصد اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه روسیه به بهانه بحران اوکراین را دارد و علاوه بر آن قانونگذاران آمريکايی همزمان، قانون کمک نظامی به اوکراين از جمله ارسال سلاح‌ را تصويب کردند. اين قانون، دولت اوباما را به ارسال تسليحات ملزم نمی‌کند اما به آن اجازه می‌دهد تا کمک‌ های تسليحاتی مانند تسلیحات ضد تانک، مهمات و پهپادهای تجسسی - عملياتی را در اختيار اوکراين قرار دهد.

وزارت دفاع آمريکا ماه گذشته ميلادی اولين سامانه رادار ضد خمپاره از مجموعه ۲۰ سامانه سفارش داده شده را به اوکراين تحويل داد.

کد N626796

وبگردی