آفتاب

بودجه 3.4 میلیارد دلاری آمریکا برای مبارزه با داعش در سال 2015

بودجه 3.4 میلیارد دلاری آمریکا برای مبارزه با داعش در سال 2015

بر اساس لایحه بودجه دفاعی و نظامی آمریکا، این کشور نزدیک به 3.5 میلیارد دلار را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سال 2015 هزینه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی ۲۰۱۵ این کشور به ارزش ۵۷۷ میلیارد دلار را تصویب کرد. بر اساس گزارش ها کل بودجه وزارت دفاع (پنتاگون) ۴۹۶ میلیارد دلار برآورد شده، علاوه برآن ۶۴ میلیارد دلار هم به جنگ های آمریکا در خارج از کشور اختصاص داده شده است.

مبلغ 3.4 میلیارد دلار نیز برای اعزام نیروهای مسلح به مناطق تحت نفوذ گروه داعش در نظر گرفته شده است.

این لایحه که پیشتر در مجلس نمایندگان تصویب شده بود، شامگاه پنجشنبه ۲۱ آذر با ۸۹ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف، از تصویب سناتورهای آمریکایی گذشت.

در بودجه سال ۲۰۱۵، مبلغ 1.6 میلیارد دلار برای آموزش و تسلیح پیشمرگه‌های کرد هزینه می‌شود.

به گزارش دویچه وله، سنای آمریکا درخواست باراک اوباما برای اختصاص هزینه جهت بسته شدن پایگاه گوانتانامو را نپذیرفت. به این ترتیب، ممنوعیت انتقال این زندانیان به آمریکا تمدید می‌شود.

بیش از همه، نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه، مخالف چنین اقدامی بودند. این در حالی است که هنوز بیش از ۱۳۰ زندانی متهم به همکاری با القاعده و گروه‌های دیگر وجود دارند که اکثرشان از زمان دستگیری در سال ‌‌۲۰۰۱ یا ۲۰۰۲ نه محاکمه شده‌اند و نه پرونده‌ای برایشان تشکیل شده است.

لایحه بودجه آمریکا پس از تصویب در مجلس نمایندگان باید از تایید مجلس سنا بگذرد و بعد از امضای رئیس جمهوری به قانون تبدیل شود.

کد N626795

وبگردی