آفتاب
رئیس‌جمهوری ونزوئلا:

تحریم‌های احمقانه آمریکا هیچ ضرری به ما نمی‌رساند

تحریم‌های احمقانه آمریکا هیچ ضرری به ما نمی‌رساند

رئیس‌جمهوری و طرفدار حزب چپ ونزوئلا‌ با احمقانه خواندن تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور، گفت که این تحریم‌ها هیچ ضرری به ونزوئلا نمی‌رساند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنرانی خود در «کاراکاس» پایتخت این کشور تحریم‌های اخیر آمریکا را احمقانه خواند و گفت که این تحریم‌ها هیچ ضرری به ونزوئلا نمی‌رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسا لاتینا، «نیکلاس مادورو» از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به‌عنوان عاملی برای نشان دادن وفاداری فرماندهان نظامی و ملت خود به دولت این کشور یاد کرد و گفت: «این تهدید‌ها چیزی بیشتر از یک تهدید پوچ نیستند و به‌همین دلیل توانستیم در ماه مارس گذشته یکی دیگر از این تهدید‌ها را برطرف کنیم.»

رئیس‌جمهوری ونزوئلا دخالت سفارت و مقام‌های آمریکا در تنش‌های اخیر این کشور را امری آشکار ارزیابی كرده  گفت: «به تمام مقام‌های آمریکا اعلام می‌کنم که تهدید‌های شما تنها ما را قوی‌تر می‌‌كنند.»

کنگره آمریکا چهارشنبه گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه برخی مقام‌های ونزوئلا به‌ اتهام نقض حقوق‌ معترضان ضد دولتی تصویب کرد.

اعضای کنگره آمریکا اخیرا تحریم‌هایی مبنی بر ممانعت از سفر مقام‌های ونزوئلا را تصویب کردند که در ابتدا مورد تایید «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور قرار نگرفت، اما پس از اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور، کنگره توانست موافقت اوباما را نیز برای اعمال تحریم‌های بیشتر به‌دست آورد.

در تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا طی ماه‌های فوریه تا می‌، ۴۳ نفر کشته و صد‌ها نفر دستگیر شدند.

کد N626666

وبگردی