آفتاب
بدون محکومیت صریح؛

شورای امنیت تحقیق فوری درباره شهادت وزیر فلسطینی را خواستار شد

شورای امنیت تحقیق فوری درباره شهادت وزیر فلسطینی را خواستار شد

شورای امنیت خواستار تحقیق فوری و شفاف در مورد شهادت زیاد ابو عین، وزیر فلسطینی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل اظهار داشت که شورای امنیت روز گذشته با صدور بیانیه‌ای شهادت ابو عین را مایه تاسف و حزن و اندوه خوانده است.

منصور تصریح کرد که گروه 77 +چین به ریاست بولیوی طی پیامی به بان کی مون و رئیس شورای امنیت ضمن تسلیت شهادت ابو عین به ملت فلسطین، تاکید کرده که ابو عین در جریان یک راهپیمایی مسالمت آمیز در روز جهانی حقوق بشر و در نتیجه حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

این گروه از شورای امنیت خواسته به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کرده و تحقیقاتی فوری را برای کشف جزئیات حادثه و شناسایی مجرمان آغاز کند.

گروه 77 + چین همچنین بر ضرورت پایان اشغال فلسطین تاکید کرد.

ریاض منصور خاطرنشان کرد: ایران که ریاست جنبش غیرمتعهدها را بر عهده دارد، به نمایندگی از این گروه طی پیامی به شورای امنیت و سازمان ملل، ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه، شهادت ابو عین را به ملت و دولت فلسطین تسلیت گفته است.

ایران در پیام خود ضمن تاکید بر صحیح بودن روایت طرف فلسطینی از شهادت ابو عین، رژیم صهیونیستی را مسئول تمامی پیامدهای این جنایت وحشیانه دانست و خواستار تحقیقاتی فوری در این باره شد و تاکید کرد که اشغال فلسطین دیگر باید پایان یابد تا ملت فلسطین بتواند به روال عادی زندگی در سرزمین اصلی خود ادامه دهد.

زیاد ابو عین، عضو شورای انقلابی جنبش فتح و رئیس هیات مقابله با دیوار نژاد پرستانه و شهرک سازی روز چهارشنبه گذشته در حالی که در مراسم کاشت درخت زیتون در شمال رام الله شرکت کرده بود، از سوی یک نظامی رژیم صهیونیستی به طرز وحشیانه‌ای هدف حمله قرار گرفت و این نظامی با اسلحه‌اش ضربه‌ای به سینه وی وارد کرده و علاوه بر این، در نتیجه استنشاق گاز اشک آور نیز دچار حالت خفگی شدند و به حالت بیهوشی رفت و پس از انتقال به بیمارستان دولتی رام الله به شهادت رسید.

شورای امنیت در بیاینه‌ای ابراز امیدواری کرده است که تحقیقات فوری و شفافی درباره شهادت وزیر فلسطینی آغاز شود.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به ابهامات شهادت ابو عین نشده و هیچ محکومیتی را دربرنداشته و تنها تاکید شده که باید با دولت اسرائیل تحقیقی مشترک در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

کد N626599

وبگردی