آفتاب

برگزاری تظاهرات ضد جنگ در برلین

برگزاری تظاهرات ضد جنگ در برلین

هزاران نفر از مردم آلمان با برگزاری راهپیمایی در مقابل کاخ رئیس جمهوری این کشور به سیاست های جنگی و مداخله نظامی برلین در خارج از مرزها به شدت اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو آلمان، این تجمع اعتراضی از مقابل ایستگاه مرکزی راه آهن شهر برلین آغاز و به تجمع درمقابل کاخ رئیس جمهوری آلمان منجر شد.

بر اساس گزارش های رسیده معترضان با سردادن شعارهایی سیاست های دولت آلمان و اظهارات جنگ طلبانه شخصیت های سیاسی این کشور را به چالش کشیدند.

"آنجلا مرکل"صدراعظم ،"یوآخیم گاوک" رئیس جمهوری و "اورزولا فوندرلاین" وزیر دفاع این کشور محور و هدف اصلی شعارهای معترضان بودند.

مخالفت با جنگ و خونریزی و همچنین دخالت نظامی آلمان و سیاست نظامی گری دولت این کشور با مداخله در بحران های منطقه ای و بین المللی و همچنین مخالفت با سیاست های سازمان نظامی ناتو از جمله شعارهای اصلی راهپیمایان در تجمع اعتراضی مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور بود.

جمع زیادی از راهپیمایان همچنین علاوه بر سردادن شعارهای تند علیه رئیس جمهوری که در اظهارات خود بارها خواستار برعهده گرفتن مسئولیت نظامی بیشتر در معادلات جهانی از سوی دولت آلمان در آینده شده است،با پرتاب کفش های خود به سمت کاخ رئیس جمهوری انزجار و تنفر بیش از حد از سیاست های جنگ طلبانه وی را ابراز کردند.

کد N626517

وبگردی