آفتاب

دیدار پاپ فرانسیس و نخست وزیر ایتالیا حول محور مشکلات اقتصادی

دیدار پاپ فرانسیس و نخست وزیر ایتالیا حول محور مشکلات اقتصادی

واتیکان اعلام کرد، رهبر کاتولیک‌های جهان با نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در راس برنامه این مذاکرات قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وایتکان در بیانیه‌ای گفت: در میان مسائل مختلف، توجه اصلی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در این دیدار به مشکلات پایدار اقتصادی و اجتماعی معطوف بود که تاثیرات منفی به ویژه بر اشتغال جوانان دارد.

اشتغال جوانان در ایتالیا در اکتبر سال جاری میلادی به 3 / 43 درصد رسیده است.

واتیکان در ادامه این بیانیه گفت: در این دیدار بر اهمیت آموزش به منظور ارتقاء آینده نسل‌های آتی نیز تاکید شد.

این دیدار یک روز پس از برگزاری یک اعتصاب سراسری برگزار شد که در آن ده‌ها هزار ایتالیایی در اعتراضاتی پرشور علیه سیاست‌های دولت که در تلاش است تا این کشور را از منجلاب رکود اقتصادی بیرون بکشد، به خیابان‌ها آمده بودند.

هدف اصلی این شکایت، "قانون مشاغل" تحت حمایت رنتزی است که قصد دارد با آسان‌تر کردن راه‌های بیرون کردن کارمندان برای کمپانی‌ها و حذف امنیت شغلی و قطع دیگر حقوق در جریان سال نخست قرارداد استخدام یک کارمند، به ایجاد مشاغل و استخدام‌های جدید رونق بخشد.

واتیکان گفت: پاپ فرانسیس و ماتئو رنتزی همچنین نگرانی‌های جدی خود را نسبت به درگیری‌های وخیم در خاورمیانه با یکدیگر در میان گذاشتند.

رم در چند روز آتی میزان نشست میان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش و نشست کری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

انتهای پیام

کد N626515

وبگردی