آفتاب

راهپیمایی در برلین در اعتراض به نظامی‌گری ناتو و غرب

راهپیمایی در برلین در اعتراض به نظامی‌گری ناتو و غرب

صدها تن از مردم برلین به راهپیمایی "جنبش صلح آلمان" پیوسته و ضمن مقصر دانستن غرب به ویژه آمریکا و ناتو برای گسترش جنگ‌های جهانی، خواستار راه حل‌هایی صلح آمیز در رابطه با جنگ‌ها و بهبود روابط با روسیه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دست کم 3500 تن به خیابان‌ها آمده و مقابل کاخ بلوو، محل اقامت رسمی یوآخین گائوک، رئیس جمهوری آلمان به تظاهرات خود خاتمه دادند.

گزارش‌های رسانه‌های ملی صدها تن از مردم را در حال راهپیمایی در خیابان‌ها نشان داد که ضمن حمل کردن پلاکارد، پوستر، پرچم و علائم، شعارهایی سر می‌دادند.

معترضان شعارهایی را علیه آنچه سیاست حامی جنگ گائوک می‌دانند، سر داده و به دولت‌های غربی به عنوان جنگ طلبان اشاره کردند. سازمان دهندگان این راهپیمایی گفتند، جنگ‌ها با سرعتی بسیار بالا در حال گسترش در سراسر جهان هستند و این جنگ‌ها نهایتا به شکل‌های مختلف به اروپا لطمه خواهند زد.

آن‌ها افزودند، ناتو و آمریکا اصلی‌ترین بازیگران پشت این سیاست‌های نظامی‌گری هستند که درگیری‌های جهانی را به وجود می‌آورند.

یکی از مسائلی که بیش از مسائل دیگر معترضان را نگران کرده، روابط میان آلمان و روسیه در سایه درگیری‌های اوکراین است.

یکی از معترضان گفت: مردم روسیه دوستان ما هستند و ما نمی‌خواهیم با آن‌ها در جنگ باشیم. ما خواهان صلح در اروپا هستیم و روسیه نیز یکی از بخش‌های اروپا است.

مردم با سن‌های مختلف از نوجوان تا افراد سالخورده در این راهپیمایی‌ شرکت کردند. برخی از معترضان با خود طبل آورده بودند تا فضای راهپیمایی را پر جنب و جوش نگه دارند.

ماموران پلیس برای نظارت بر این راهپیمایی صلح آمیز مستقر شده بودند اما مداخله نکردند.

انتهای پیام

کد N626482

وبگردی