آفتاب

پشتیبانی شورای امنیت از ماموریت تازه ناتو در افغانستان

پشتیبانی شورای امنیت از ماموریت تازه ناتو در افغانستان

در آستانه‌ پایان ماموریت ایساف در افغانستان، شورای امنیت سازمان ملل از ماموریت تازه ناتو در این کشور پشتیبانی کرد. ماموریت ناتو از این پس در قالب آموزش و دادن مشاوره به نیروهای دولتی افغانستان ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطع‌نامه‌ای را تصویب کرد که در آن از ماموریت تازه ناتو در افغانستان پس از ژانویه ۲۰۱۵ پشتیبانی شده است.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اهمیت حمایت دوام‌دار بین‌المللی بر ثبات افغانستان تاکید و از آن حمایت کرده است.

ماموریت جدید ناتو در افغانستان که از آن با عنوان "حمایت قاطع" نام برده شده، در چارچوب آموزش نیروهای دولتی افغانستان و دادن مشاوره‌های نظامی و امنیتی به آنها ادامه خواهد یافت. هدف این برنامه افزایش قابلیت نیروهای دولتی افغانستان برای تامین امنیت در سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش دویچه وله، ظاهر طنین، نمانیده دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد، قطعنامه شورای امنیت را "نشانه‌ای روشن" از حمایت جامعه جهانی از مردم و دولت جدید افغانستان ارزیابی کرد.

از اول سال ۲۰۱۵ شمار نیروهای خارجی در افغانستان به ۱۳ هزار نفر خواهد رسید. در سال‌های گذشته شمار نیروها به ده‌ها هزار نفر می‌رسید. در سال ۲۰۱۰ که اوج حضور نیروهای خارجی در افغانستان بود، شمار نفرات ایساف به ۱۴۰ هزار نفر رسیده بود. با این‌حال افغانستان هم‌چنان ناآرام است و حملات گروه طالبان در تمام مناطق کشور، از جمله در پایتخت ادامه دارد.

بر اساس تصمیم پارلمان آلمان، در سال آینده میلادی ۸۵۰ نظامی این کشور در افغانستان خواهند ماند. ماموریت این افراد آموزش نیروهای نظامی و انتظامی افغانستان است. هنگام رای‌گیری، رئیس جمهور افغانستان در برلین به‌سر می‌برد.

انتهای پیام

کد N626431

وبگردی