آفتاب

درگیری پلیس زوریخ با افراط گرایان

درگیری پلیس زوریخ با افراط گرایان

حدود 200 تن از افراط گرایان جناح چپ زوریخ درگیری‌هایی را در این شهر آرام سوئیس به راه انداخته و با پلیس به زد و خورد پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر زوریخ شاهد درگیری‌هایی بود که افراط گرایان جناح چپ با پوشیدن ماسک‌هایی به راه انداختند. این معترضان با پلیس درگیر شدند و در مرکز شهر برخی مراکز را به آتش کشیدند. در جریان این درگیری‌ها هفت نیروی امنیتی زخمی شد. این افراط گرایان ماسک پوش میله‌های آهنی به همراه داشتند و عصر روز جمعه تجمع خود را برگزار کردند.

طبق بیانیه پلیس زوریخ آن‌ها اقدامات تهاجمی علیه ماموران اجرای قانون انجام دادند. یک خودروی پلیس به آتش کشیده شد و تجهیزات نیروها پیش از آنکه ماموران به صحنه برسند به سرقت رفت.

مهاجمان سنگ و کوکتل مولوتف، به سمت نیروهای پلیس پرتاب کردند و خودروهای بیشتری را به آتش کشیدند و به اموال عمومی خسارت زدند. معترضان همچنین سطل‌های زباله را آتش زدند و شیشه مغازه‌ها را شکستند.

در ادامه این ناآرامی‌ها افراطگرایان جناح چپ به یک رستوران حمله کردند و ساکنان را وادار به فرار کردند.

پلیس نیز در واکنش به این تجمع غیرقانونی گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کرد و برای متفرق کردن آن‌ها به آب پرفشار متوصل شد. این افراط گرایان بر روی بنرهای خود نام جنبش "خیابان‌ها را پس بگیرید" را نوشته بودند. این جنبش براین عقیده است که مالکیت فضاهای عمومی را برعهده دارد و با نیروهای صنفی مخالف است. با این حال آن‌ها خود را یک جنبش غیرخشن می‌دانند.

نماینده این جنبش در پیامی توییتری اعلام کرد که درگیری‌های زوریخ ربطی به آن‌ها ندارد و معترضان را افراد "بی‌مخ و خشونت طلبان نادان" توصیف کرد.

این درگیری‌ها حدود دو ساعت ادامه داشت و نیروهای امنیتی که تحت حمله عمدی معترضان قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند.

زوریخ یکی از آرام‌ترین شهرهای سوئیس و ثروتمندترین شهر اروپاست که این ناآرامی‌ها حدود صدها هزار یورو خسارات به بار آورد. چهار مرد بین سنین 20 تا 36 سال دستگیر شدند که دو تن از آن‌ها سوئیسی، یکی انگلیسی و یک فرد دیگر اهل لیختن‌اشتاین بود.

انتهای پیام

کد N626409

وبگردی