آفتاب
با وجود انتقاد از نخست‌وزیر اسرائیل؛

لیبرمن ائتلاف مجدد با نتانیاهو را بعید ندانست

لیبرمن ائتلاف مجدد با نتانیاهو را بعید ندانست

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شراکت و ائتلاف میان حزب خود با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو را بعید نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و موسس حزب راستگرای تندروی «اسرائیل خانه ماست» احتمال ائتلاف میان حزبش با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یا با حزب کار به رهبری اسحاق هرتزوگ پس انتخابات کنست را بعید ندانست.

وی در سخنانی در حاشیه همایشی فرهنگی گفت: من از آن دسته از افرادی نیستم که هرگونه شراکت با نتانیاهو را رد کنم.

لیبرمن همچنین تصریح کرد که حزب «اسرائیل خانه ماست» در چهارچوب یک فهرست مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر به ائتلاف خود با حزب لیکود پایان داد. اختلافات شدیدی میان لیبرمن و نتانیاهو در پی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه شکل گرفت و لیبرمن خواهان عملیات نظامی زمینی گسترده‌ای علیه نوار غزه بود اما نتانیاهو می‌خواست حملات دردناکی صورت بگیرد اما عملیات زمینی گسترده‌ای انجام نشود.

وزیر خارجه تندروی رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم به خاطر جنگ 51 روزه غزه در ماه های ژوئیه و اوت گذشته که منجر به شکست مفتضحانه ارتش صهیونیستی و پیروزی چشمگیر مقاومت فلسطین شد، به شدت انتقاد کرد.

به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" که شریک اصلی نتانیاهو در ائتلاف حاکم بود، خاطرنشان کرد: ما باید ابتکار عمل را در دست می‌گرفتیم و نه اینکه منفعلانه عمل می‌کردیم. من در جریان جنگ اخیر هم گفتم که ما نباید عملکرد منفعلانه اتخاذ کنیم، اما این اتفاق افتاد و ما هرگز ابتکار عمل را در دست نداشتیم.

وی درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی نیز که قرار است در 17 مارس آینده برگزار شود، اظهار داشت که احتمال ائتلاف حزب اسرائیل خانه ما با حزب لیکود به ریاست نتانیاهو یا حزب به اصطلاح میانه روی "کار" به ریاست اسحاق هرتزوگ وجود دارد، اما رابطه من با نتانیاهو هیچ وقت ایده آل نبوده است، بلکه بحث ها و اختلافات زیادی میان ما وجود داشت؛ چرا که من مخالف برکناری یک وزیر از دولت به خاطر اختلافات شخصی هستم و معتقدم که نخست وزیر باید حرفه ای عمل کند.

لیبرمن در واکنش به نتایج نظرسنجی های اخیر که از پیروزی ائتلاف "هرتزوگ لیونی" در برابر نتانیاهو حکایت دارند، تصریح کرد که از این ائتلاف حمایت می کند، اما هرتزوگ و لیونی قصد دارند به صورت تناوبی سمت نخست وزیری دولت آتی را در دست بگیرند؛ یعنی دو سال اول هرتزوگ نخست وزیر باشد و دو سال دوم لیونی نخست وزیر شود.

رئیس حزب اسرائیل خانه ما همچنین از ارائه لیست انتخاباتی مستقل توسط این حزب در انتخابات پارلمانی آتی خبر داد و گفت: این حزب خود را وابسته به گروه یا شخص خاصی نمی داند.

در همین راستا، دنی دانون از رهبران حزب راستگرای لیکود خاطرنشان کرد که وی مخالف هر گونه ائتلاف میان حزب لیکود و حزب "خانه یهودی" به ریاست نفتالی بنت وزیر اقتصاد این رژیم است؛ چرا که چنین ائتلافی نشانگر بی‌مسئولیتی است و منجر به از دست رفتن کرسی های لیکود در کنست و حتی شاید از دست رفتن قدرت خواهد شد.

این در حالی است که برخی رسانه های صهیونیستی از احتمال ائتلاف میان دو حزب لیکود و خانه یهودی در انتخابات پارلمانی زودهنگام 17 مارس خبر می دهند.

انتهای پیام

کد N626390

وبگردی