آفتاب

جوان آمریکایی پس از ورود غیرقانونی به کره شمالی اقدامات کشورش را محکوم کرد

جوان آمریکایی پس از ورود غیرقانونی به کره شمالی اقدامات کشورش را محکوم کرد

یکی از شهروندان آمریکایی که به صورت غیرقانونی وارد کره شمالی شده بود در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز(یکشنبه) در پیونگ یانگ برگزار شد طی بیانیه‌ای 4000 هزار کلمه‌ای سیاست خارجی و داخلی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی‌ان ان، این مرد با نام آروترو پییر مارتینز، 29 ساله از ال‌پاسو واقع در مرز آمریکا با مکزیک است و به صورت غیرقانونی به کره شمالی سفر کرده است.

مادر این مرد 29 ساله در مصاحبه با سی ان ان گفت که پسرش از بیماری روانی دو قطبی رنج می‌برد و پیشتر نیز تلاش کرده از کره جنوبی به کره شمالی سفر کند.

وی ادامه داد: پسرم بسیار باهوش است و برای آنکه بتواند به خارج سفر کند به دادگاه رفته تا اجازه کسب کند.

این جوان 29 ساله در کنفرانس خبری خود به شدت از سیاست‌ها، سیستم انتخاباتی و پلیس آمریکا انتقاد کرده و گفت: من واقعا از اینکه به خاطر نقص قوانین کره شمالی مجازات نشدم و مورد بخشش قرار گرفتم خرسند هستم.

هنوز هیچ اظهارنظری از جانب رسانه‌های کره شمالی مبنی بر ورود غیرقانونی و اظهارنظرهای این جوان 29 ساله آمریکایی گزارش نشده است.

در سپتامبر سال جاری میلادی نیز یکی از رسانه‌های کره جنوبی گزارش داد که مردی جوان توسط تفنگداران نیروی دریایی این کشور در حالی که در داخل رودخانه‌ای که به سمت کره شمالی در جریان است دستگیر شد، تلاش می‌کرده تا خود را به کره شمالی برساند و با کیم جونگ اونگ رهبر این کشور دیدار کند.

هنوز مشخص نشده است که چگونه و چرا مارتینز 29 ساله وارد کره شمالی شده است.

یکی از مقام‌های کره شمالی اعلام کرده که این جوان دو روز پس از آن وارد کره شمالی شده که جیمز کلاپر، یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا برای انجام مذاکرات به منظور آزادی دو تن از اتباع بازداشتی آمریکایی وارد پیونگ یانگ شد.

انتهای پیام

کد N626376

وبگردی