آفتاب

داعش جای القاعده را در آفریقا گرفته است

داعش جای القاعده را در آفریقا گرفته است

یک رسانه غربی گزارش داد که داعش جای القاعده را به عنوان اصلی‌ترین گروه شبه‌ نظامی در آفریقا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با اشاره به نفوذ داعش در میان شبه نظامیان آفریقا و برافراشتن پرچم این گروه تروریستی در شماری از کشورهای این قاره گزارش داد که داعش جای القاعده را به عنوان اصلی‌ترین گروه شبه‌ نظامی در منطقه شمال و مرکز آفریقا گرفته است.

"ایمن الظواهری" سرکرده القاعده نیز اعلام کرده شاخه شبه جزیره هند این شبکه تروریستی ایجاد شده است. وی طی یک پیام ویدئویی 55 دقیقه ای مدعی شده است گروه تازه تاسیس، "پرچم جهاد" را در هندوستان به اهتزار درخواهد آورد. وی هدف از این اقدام را گسترش خلافت اسلامی به دیگر کشورهای آسیایی مانند میانمار و بنگلادش عنوان کرده است.

بنا بر ادعای الظواهری این گروه با عنوان "قاعدات الجهاد" قرار است مرزهای تصنعی ایجاد شده بین ملت های مسلمان در این بخش از آسیا را از بین ببرد. سرکرده القاعده تاکید کرده است شکل گیری این شاخه نتیجه تلاش هایی است که از دو سال پیش برای هماهنگ کردن گروه های به اصطلاح جهادی در هند انجام شده است.

سرکرده القاعده همچنین از گروه های تروریستی خواسته برای مبارزه با دشمنان! به پا خیزند. بر این اساس نام سرکرده گروه جدید القاعده "عاصم عمر" پاکستانی است. این در حالی است که القاعده از زمان ایجاد در اواخر دهه 1980 میلادی تا کنون صدها عملیات تروریستی در مناطق مختلف جهان ترتیب داده که نتیجه آن کشته شدن هزاران نفر بوده است.

کد N626161

وبگردی