آفتاب
رییس سازمان حج و زیارت عراق در گفت‌وگو با ایلنا‌:

امیدواریم زائران ایرانی سال آینده بیشتر شوند

امیدواریم زائران ایرانی سال آینده بیشتر شوند

در عظیم‌ترین راهپیمایی می‌توانیم مشاهده کنیم که چطور از زائرین اباعبدالله پذیرایی می‌شود٬ به شکلی که قاطعانه می‌توانم بگویم هیچکس گرسنه نمانده است و از نظر امکانات بهداشتی و درمانی در تنگنا قرار نگرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت عراق٬ ابراز امیدواری کرد تعداد زائران ایرانی در سال آینده نیز در سال آینده بیشتر از این شود تا مقامات دولتی عراق از هم‌اکنون به فکر ایجاد امکانات زیربنایی برای پذیرایی از زائرین باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت عراق در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا٬ ضمن ابراز خوشحالی از حضور میلیونی زائران در خصوص رفتار مردم عراق و زائرین گفت اینگونه رفتار نشانه نوع تربیت ائمه اطهار است به طوری که خودتان هم مشاهده می کنید برای جذب زائرین و کمک کردن به آنها با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند اما از سوی دیگر نوع تربیت ابوجهل‌هاو تکفیری‌ها را می‌توان دید.

وی افزود: در هنگام موسم حج٬ ماموران دولتی که نماینده دولت آن کشور هستند٬ به گونه‌ای با زائرین شیعه ایرانی و عراقی رفتار می کنند که ما هر ساله از سوی زائرین شکایت‌هایی مبنی بر رفتار ناصحیح و حتی توهین‌آمیز را از سوی ماموران عربستان سعودی شاهد هستیم. اما اکنون در عظیم‌ترین راهپیمایی می‌توانیم مشاهده کنیم که چطور از زائرین اباعبدالله پذیرایی می‌شود. به شکلی که قاطعانه می‌توانم بگویم هیچکس گرسنه نمانده است و از نظر امکانات بهداشتی و درمانی در تنگنا قرار نگرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت عراق در خصوص میزان سهمیه حج از گفت: متاسفانه به علت تعمیرات این سهمیه به میزان 27 هزار نفر کاهش یافته است اما تلاش داریم این تعداد به 32 هزار نفر برسد که در این خصوص از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و بعثه مقام معظم رهبری متشکریم.

وی ابراز امیدواری کرد که تعداد زائران ایرانی در سال آینده نیز بیشتر از این شود تا مقامات دولتی عراق از هماکنون به فکر ایجاد امکانات زیربنایی برای پذیرایی از زائرین باشند.

کد N626055

وبگردی