آفتاب

ادعای اف.‌بی.‌آی در مورد حملات سایبری هکرهای ایرانی

ادعای اف.‌بی.‌آی در مورد حملات سایبری هکرهای ایرانی

سازمان اف.‌بی‌.آی آمریکا در سندی محرمانه به نام «فلش» مدعی حملات سایبری هکرهای ایرانی به شرکت‌های خصوصی تولید انرژی و نیز پیمانکاران دفاعی امنیتی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز متخصصان حملات سایبری اعلام کرده‌اند که بر اساس شواهد ایران به خوبی توانسته است از توان سایبری خود در جهت افزایش امنیت سایبری‌اش استفاده کند.

دیو کندی، مدیر اجرایی شرکت تراستدسک، در این باره گفته است: ایرانی در این زمینه مهارت بسیار بالایی دارند.

تهران از سال 2010 پس از مقابله با ویروس کامپیوتری استاکس‌نت در زمینه سایبری فعال‌تر شده است.

به گزارش ایسنا صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان پیش از این گفته بود: ما در سال‌های 88-89 چندان به این مسائل حساسیت نداشتیم اما با آمدن ویروس استاکس نت موضوع برایمان جدی شد و خوشبختانه شیوع این ویروس در فعالیت‌های هسته‌ای در آغاز کار بود و توانستیم آثار تخریبی آن را کنترل و مدیریت کنیم. بعد از آن بود که نسبت به خرابکاری‌ها در این صنعت حساسیت پیدا کردیم. در حال حاضر هر تجهیزاتی که از خارج تأمین می‌کنیم مورد آزمایش قرار می‌گیرد و اساس کارمان را بی‌اعتمادی به پیمانکاران خارجی و تولیدکنندگان تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خرابکاری‌ها برای ما مسجل شده است. ما در شیرآلات خلأ خریداری شده در سطح انبوه این مشکل را داشتیم و متأسفانه این خریدها از یک کشور نیستند. کشورهای اروپای غربی، آمریکا و در کمال تعجب برخی کشورهای آسیای شرقی با فشار آمریکا در این عرصه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N626054

وبگردی