آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

ترقی: پیام اصلی مراسم اربعین امسال، مقاومت در برابر سیاست‌های استکبار جهانی است

ترقی: پیام اصلی مراسم اربعین امسال، مقاومت در برابر سیاست‌های استکبار جهانی است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: راهپیمایی عظیم شیعیان به مناسبت اربعین حسینی آغازگر جنگ نرمی علیه خشونت و افراطی‌گری است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور پرشور و گسترده مومنان و ایرانیان به مناسبت اربعین حسینی در کربلای معلی، اظهار کرد: در اربعین امسال جنایات تکفیری‌ها در منطقه به ویژه کشورهای عراق و سوریه و همچنین فضایی که جریان تکفیر و خشونت علیه شیعیان و اسلام ناب بوجود آورده است، باعث شده تا مردم شیعه از سراسر جهان دست به برگزاری مانوری عظیم و حرکتی بی‌نظیر در عرصه بین‌المللی بزنند.

وی با بیان این‌که راهپیمایی عظیم شیعیان به مناسبت اربعین حسینی آغازگر جنگ نرمی علیه خشونت و افراطی‌گری است، خاطرنشان کرد: این حرکت که سرشار از عشق و فداکاری و ازخودگذشتگی نسبت به هم‌کیشان و هم‌فکران شیعه است، تبلور اخلاق ناب اسلامی و عشق بی‌انتهای مسلمانان به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گزارش‌ و تجلیل تحلیل‌گران و جامعه‌شناسان بین‌المللی نسبت به حضور پرشور و گسترده شیعیان در کربلا، گفت: حضور میلیونی شیعیان درکربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی می‌تواند برای بسیاری از تحلیل‌گران و جامعه‌شناسان بین‌المللی درس‌های آموزنده‌ای از اصالت و ناب بودن اسلام تشیع و همچنین قرائتی که انقلاب اسلامی از اسلام دارد، داشته باشد.

ترقی در ادامه با تأکید بر این‌که پیام اصلی شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی امسال مقاومت است، اظهار کرد: پیام اصلی شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی این است که مسلمانان با مقاومت خود در برابر سیاست‌های استکبار جهانی در منطقه ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: طرد افراطیون و خشونت‌گرایان تکفیری از جهان اسلام و اعلام همبستگی مسلمانان در مقابل تکفیری‌های افراطی و همچنین مخالفت اسلام ناب با اسلام آمریکایی و قرار گرفتن اسلام صلح و دوستی در مقابل افراطی‌گری از دیگر پیام‌های شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی امسال است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که حضور میلیونی شیعیان ایرانی در مراسم امسال اربعین حسینی نشان‌دهنده پایگاه اجتماعی ایران در جهان اسلام به ویژه در منطقه است، گفت: این سرمایه اجتماعی امروز توانسته است اقتدار معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش بگذارد.

ترقی در پایان با تأکید بر این‌که دنیای غرب و کشورهای دارای لیبرالیسم فرهنگی و سرمایه‌داری باید در مقابل اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود بیاورند، خاطرنشان کرد: امروز دنیای غرب باید در مقابل اقتدار فرهنگی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد سر تعظیم فرود بیاورد و اعتراف کند که هیچ تمدن،‌ ملت و نظامی جز جمهوری اسلامی و ملت‌های شیعه منطقه از چنین اقتدار فرهنگی برخوردار نیستند.

انتهای پیام

کد N626051

وبگردی