آفتاب

بی اعتنایی کنگره آمریکا به هشدار اوباما درباره تحریم روسیه

بی اعتنایی کنگره آمریکا به هشدار اوباما درباره تحریم روسیه

کنگره آمریکا با بی اعتنایی به هشدار اوباما تحریم‌ های بیشتر علیه روسیه و ارسال سلاح به اوکراین را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از تصویب تحریم‌ های بیشتر کنگره آمریکا علیه روسیه و ارسال سلاح به اوکراین و همچنین اعطای اختیارات بیشتر به باراک اوباما برای ارسال تسلیحات ضدتانک، مهمات و پهپادهای تاکتیکی خبر داد.

"باب کراکر" که طرح حمایت از اوکراین در قبال روسیه را مطرح کرده است، تاخیر در ارسال تسلیحات به اوکراین را تردید در واکنش واشنگتن به تهاجم ادامه‌ دار روسیه علیه اوکراین خواند و گفت اوباما هنوز طرح ارسال تسلیحات به کی‌ یف را تصویب نکرده است.

در همین رابطه باراک اوباما درنشست شورای صادرات در واشنگتن ضمن هشدار درباره تبعات تحریم‌ های ضد روسی بیشتر گفت احتمال بروز اختلاف میان آمریکا و اروپا در پی تحریم‌ های بیشتر واشنگتن علیه روسیه وجود دارد.

وی ضمن اشتباه خواندن این ایده که موضع ولادیمیر پوتین با اعمال تحریم‌ های بیشتر تغییر می کند، در عین حال خواستار اتحاد ائتلاف ضد روسی شد.

این اظهارات درحالیست که رئیس جمهوری روسیه در نطق سالانه خود برای مردم کشورش گفته است غرب با دستاویز قرار دادن بحران اوکراین و مسئله الحاق کریمه به خاک روسیه، درصدد است از نظر اقتصادی و سیاسی به این کشور صدمه بزند اما تحريم موجب رشد اقتصاد روسيه می شود.

کد N626050

وبگردی