آفتاب

آغاز بازگشت زوار اربعین و دستور العبادی برای تامین امنیت

آغاز بازگشت زوار اربعین و دستور العبادی برای تامین امنیت

با برگزاری پرشور مراسم اربعین حسینی در کربلا، نخست‌وزیر عراق طی حکمی اجرای تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین و نیز تامین امنیت آنها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه‌نیوز عراق، مراسم اربعین در کربلای معلی باحضور جمعیت بی‌سابقه‌ای از اقصی نقاط جهان برگزار شد و هزاران نیروی امنیتی، ارتش و پلیس به همراه نیروهای داوطلب که امنیت برگزاری این مراسم آیینی را برعهده داشتند، مکلف شدند تا شش روز دیگر در پست‌های خود بمانند و به وظایف خود جهت بازگشت امن زائران عمل کنند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با قدردانی از نیروهای امنیتی و ارتش و نیروهای داوطلبی که کار خدمات‌رسانی و تامین امنیت مراسم را برعهده داشتند، از آنها خواست تا همچنان هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند تا زوار به سلامت به خانه‌هایشان بازگردند.

وی همچنین با تشکر از زائران اباعبدالله الحسین (ع) از آنها که در مسیر ده‌ها کیلومتری منتهی به کربلا با نیروهای امنیتی و پلیس عراق همکاری کردند، قدردانی کرد.

ارتش عراق نیز اعلام کرد که تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای برای تامین امنیت زوار در حین مراسم و در زمان بازگشت آنها به شهرهای خود اتخاذ شده است.

بنا بر این گزاش، علاوه بر هزاران ایست بازرسی، نیروی هوایی عراق نیز صدها سورتی پرواز در مناطق مشکوک به حضور تروریست‌ها انجام داده و عملیات‌های پیش‌دستانه‌ای برای جلوگیری از هرگونه فعالیت تروریست‌ها انجام داده و در این راستا ده‌ها حمله خنثی شده است.

بنا بر گزارش شبکه اسکای نیوز عربی نیز کمربندهای امنیتی اطراف کربلا به شدت تقویت شده و عملیات بازگرداندن زائران به شهرهای خود آغاز شده است.

ارتش عراق همچنین عملیاتی را در اطراف شهر سامراء انجام داد که طی آن 25 تن از اعضای داعش از جمله یک سرکرده این گروه در سامراء کشته شدند.

دولت عراق اعلام کرده که تدابیر امنیتی در شهرها و استان‌های مذهبی به مدت شش روز دیگر ادامه خواهد داشت تا امنیت زوار اربعین در بازگشت به خانه‌هایشان تامین شود.

انتهای پیام

کد N625927

وبگردی