آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نمایندگان مجلس رعایت شرایط را نمی‌کنند/ آمریکایی‌ها از خبرهای منتشر شده؛ استفاده می‌کنند

نمایندگان مجلس رعایت شرایط را نمی‌کنند/ آمریکایی‌ها از خبرهای منتشر شده؛ استفاده می‌کنند

به عقیده آقای عراقچی این مصاحبه کردن باعث می‌شود یکسری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم 1+5 و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دیدار سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کمیسیون امنیت ملی گفت: این جلسه بیشتر برای پاسخ به سوالات برگزار شد. اما آقای عراقچی عنوان کردند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و درباره موضوعات مطرح شده در جلسه مصاحبه می‌کنند.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار «ایلنا» گفت: در این جلسه نمایندگان سوالاتی داشتند که مطرح شد و پیشنهاداتی به تیم مذاکرده کننده نیز داده شد. یکی از موضوعات مطرح شده بحث درباره مدت زمان درنظر گرفته شده برای مذاکرات بود. اینکه چرا 7 ماه در نظر گرفته شد که آقای عراقچی نیز گفتند که 4 ماه برای رسیدگی به کلیات موضوع مذاکره قرار داده شد تا در این مدت به نتایج لازم برسیم و 3 ماه نیز زمان برای رسیدگی به جزئیات مذاکره قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آقای عراقچی مدعی هستند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و مصاحبه می‌کنند، گفت: به عقیده ایشان این مصاحبه کردن باعث می‌شود یک سری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم 1+5 و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

وی افزود: اما نمایندگان نیز در این باره صحیت کردند که چون از اول مسائل به گونه‌ای مطرح شد که شفاف نبود این موضع‌گیری‌ها صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که نگاه به تمدید مذاکرات هم به آن طرف که زیاده‌خواه هستند و هم به ما که خطوط قرمز مشخصی داریم؛ بستگی دارد. مذاکره در بحث‌ها و نشست‌ها مشخص می‌شود اما به نظر من اگر آنها بخواهند روی نظرات خود پافشاری کنند و ما نیز که خطوط قرمزمان براساس قانون اساسی مشخص است؛ به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

کوثری با اشاره به اینکه بیشتر صحبت‌های مطرح در جلسه بحث هسته‌ای بود؛ گفت: در این میان صحبت دیگری صورت نگرفت و درباره بازگشایی دوباره سفارت انگلیس نیز صحبتی صورت نگرفت.

 

کد N625833

وبگردی