آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

استادحوزه:اجتماع میلیونی اربعین حسینی نمایش اقتدار شیعیان است

استادحوزه:اجتماع میلیونی اربعین حسینی نمایش اقتدار شیعیان است

یک استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در عزاداری اربعین حسینی گفت: حضور میلیون ها عاشق و دلداده امام حسین (ع) در بین الحرمین نمایش اقتدار شیعیان جهان است.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: این همایش میلیونی شیعیان نشان از آن دارد که نهضت عاشورا روز به روز در حال گسترش در جهان است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پس از واقعه کربلا، بسیاری از مردم به ماهیت حکومت یزید پی بردند و عمق حقیقت قیام عاشورا را درک کردند.

وی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی عنوان کرد:اربعین فرصتی است که در آن به مرور حقایق کربلا پرداخته شود، همان گونه که در روایات بسیاری به اهیمت این روز اشاره شده است.

غرویان گفت: اربعین حسینی، تبلور عشق شیعیان به مکتب عاشوراست و در این روز شیعیان همه ارادت خاص خود را نسبت به سید الشهدا و یاران باوفایش با دل و جان نشان می دهند.

وی افزود: در هر گوشه‌ای از حادثه عظیم کربلا می توان معرفت و انسانیت را به تصویر کشید که اگر شیعیان از ذره ذره این واقعه درس بگیرند می توان فرهنگ تشیع و اسلام ناب محمدی را به خوبی حفظ کنیم.

این استاد عالی حوزه و دانشگاه با بیان این که امام خمینی(ره) با تعصی از راه و سیره سید الشهدا در مقابل استکبار ایستاد و انقلاب را به پیروزی رساند گفت: این انقلاب و نظام با عشق به سید الشهدا و شعار آزادگی به پیروزی رسید از این رو حفط این انقلاب نیز وابسته به قیام عاشورا و اربعین حسینی است.

وی تاکید کرد: باید پیام عاشورا را به گوش جهان رساند و ارزش‌های انسانی و اخلاقی آن را به مردم معرفی کرد تا با بهره گیری از ارزش‌های عاشورا و اربعین، مسیر درستی در زندگی پیدا کرد تا جامعه نیز اصلاح گردد.

غرویان با ابراز خرسندی از پیاده روی زائران در اربعین حسینی گفت:این حرکت شیعیان نشان از حفظ شعائر دینی و اخلاقی دارد و به نوعی وحدت و همدلی شیعیان را تقویت می کند تا در برابر مستکبران ایستادگی کنند.

وی اظهار داشت: اربعین حسینی، فرصتی است تا جوانان را با رسالت سید الشهدا و حقیقت کربلا آشنا کنیم و از امام حسین(ع) در آزادگی و ایثار معرفت کسب نمائیم؛ چرا که پیام های عاشورا مطابق با عقلانیت و فطرت است.

انتهای پیام

کد N625689

وبگردی