آفتاب
سفیر ترکیه در تهران:

وزیر خارجه ترکیه به تهران می آید

وزیر خارجه ترکیه به تهران می آید

سفیر ترکیه در تهران گفت: مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سفر دوجانبه این هفته به تهران می‌آید و با مقامات سطوح عالی ایران از جمله محمد جواد ظریف خمتای ایرانی اش دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

رضا چاکان تکین سفیر ترکیه در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دعوت روحانی از همتای ترکی‌اش برای سفر به تهران اظهارکرد: دعوت وزیر اقتصاد ایران به هنگام سفر به ترکیه از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هنوز به ریاست جمهوری اعطا نشده است. همان‌طور که می‌دانیم روسای جمهور دو کشور در ماه سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار اردوغان در پاسخ به دعوت روحانی اعلام کرده بود که می‌خواهد در هر زمان ممکن به تهران سفر کند.

وی درباره مشکلات بوجود آمده درباره ترانزیت کامیون های دو کشور، گفت: در این باره اقدامات خود را ادامه می‌دهیم. در همین راستا هیأتی از سوی وزارت راه ترکیه به ایران آمده‌اند و با مقامات مربوطه دیدار و گفت‌وگو کردند. متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به یک راه‌حل دائم دست یابیم. اما نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود. یک راه‌حل موقت به دست آمده است. اما تلاش مان این است که به یک راه‌حل پایدار و دائم در این باره دست یابیم. ما اراده لازم برای انجام این کار را داریم. مهم این است که بتوانیم به راه‌حلی دست یابیم که حقوق مساوی به هر دو طرف اعطا شود.

سفیر ترکیه در ایران درباره همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم در منطقه، تصریح کرد: ما با طرف ایرانی درباره هر موضوعی از جمله تروریسم گفت‌وگو می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم که اگر دست در دست هم بدهیم می‌توانیم راحت‌تر با مشکلات پیش رو روبرو شویم. باید از خونریزی‌ها و درگیری‌ها در منطقه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

کد N625634

وبگردی