آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

کلباسی: راه‌پیمایی اربعین منشأ تحولات و مقاومت در منطقه است

کلباسی: راه‌پیمایی اربعین منشأ تحولات و مقاومت در منطقه است

قائم مقام اسبق ستاد اقامه نماز گفت: در راهپیمایی اربعین ما به جریان‌های تکفیری، داعش و همدستان آنها اعلام می‌کنیم که با یک جریان بسیار عظیم دینی و اسلامی روبرو هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که اکنون در آستانه اربعین هستیم و شرایط منطقه یک شرایط ویژه‌ای است، اظهار کرد: صهیونیست‌ها و پشتیبانان آنها به دنبال این هستند تا در منطقه از طریق گروه‌های افراطی آشوبی درست کنند و از این طریق برای خود از آب گل‌آلود ماهی بگیرند تا چهره اسلام را به جهانیان وارونه نشان بدهند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون همواره بر پایه اصول مسالمت آمیز کارهای خود را پیش برده و در پی آن بوده که در منطقه طرح‌ها، فکرها و ایده‌هایی نو ارائه بدهد و همواره بر سنت‌های دینی تأکید داشته و مردم ما با تکیه بر اهل بیت همواره به جهانیان ثابت کردند که دارای فرهنگ متعالی هستند.

قائم مقام اسبق ستاد اقامه نماز تأکید کرد: با پیوستن ایرانیان به خیل عظیم عزاداران اسلامی به جهانیان نشان می‌دهیم که راه و مسیر ما مشخص و روشن است. تا به حال طبق آمار حدود یک میلیون زائر از ایران رفته و این حضور می‌تواند اعلام حضور فکری و فرهنگی ایرانیان باشد.

کلباسی گفت: با این راهپیمایی به گروه‌هایی همچون داعش و تکفیری‌ها نشان می‌دهیم که با به راه انداختن ناامنی هرگز نمی‌تواند کاری کند که شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) عقب‌نشینی کنند. با این حرکت نشان می‌دهیم که ما چیزی برای مخفی کردن نداریم و مردم ما پشتیبان مردم عراق و مرجعیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: این پیاده‌روی عظیم‌ترین اجتماع در کل جهان است و در هیچ جای جهان اینچنین اجتماعی نداریم. این حرکت عالی‌ترین جلوه‌های یک فرهنگ و تمدن اسلامی است و می‌تواند منشأ تحولات و همبستگی اجتماعی و مقاومت در منطقه باشد.

قائم مقام اسبق ستاد اقامه نماز در پایان با اشاره به این‌که این راهپیمایی پیام بسیار سنگین و قابل تأملی برای جهانیان دارد، عنوان کرد: در اربعین ما به جریان‌های تکفیری و همدستان آنها اعلام می‌کنیم که با یک جریان بسیار عظیم دینی و اسلامی روبرو هستند که به هیچ قیمتی حتی بمب‌گذاری قابل مهار کردن نیست و دشمنان با دیدن این صحنه خیل عظیم جمعیت عاشق اباعبدالله (ع) باید دست از خباثت‌ها و شرارت‌های خود بردارند.

انتهای پیام

کد N625616

وبگردی