آفتاب
علاءالدین بروجردی در گفت و گو با ایلنا:

سفارتخانه‌ها حامی متخلفان نیستند

سفارتخانه‌ها حامی متخلفان نیستند

سیاست این است که خدمات لازم به ایرانیان در همه کشور‌ها صورت گیرد. البته معضلی که اکنون سفارتخانه‌ها با آن رو به رو هستند این است که تعداد کارکنان بسیار محدود است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص سطح ارائه تسهیلات به ایرانیان خارج از کشور گفت: سیاست این است که خدمات لازم به ایرانیان در همه کشور‌ها بدهند. البته معضلی که اکنون سفارتخانه‌ها با آن رو به رو هستند این است که تعداد کارکنان بسیار محدود است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ در رابطه با ارزیابی عملکرد سفارتخانه‌ها و مطالبات ایرانیان خارج از کشور، گفت: این بحث در موضوعات مختلفی قابل بحث و پیگیری است. متاسفانه برخی از ایرانیان در خارج از کشور دست به تخلفاتی چون قاچاق مواد مخدر زده یا قوانین رسمی کشور میزبان را زیر پا گذاشته که در ‌‌‌‌نهایت به حیثیت ملی ما لطمه زدند. اگر بحث رسیدگی به ایرانیان خارج از کشور محدود به این افراد باشد که برخورد قانونی کشور میزبان با این متخلفان کاملا طبیعی و مسلم است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: قرار نیست سفارتخانه‌ها از فرد مجرم دفاع کنند. مضاف بر اینکه چنین تخلفی به آبروی ملت و ملی ما ضربه می‌زند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه‌های انتخاباتی دولت یازدهم درباره حمایت از ایرانیان خارج از کشور و اینکه اکنون سطح ارائه تسهیلات به ایرانیان خارج از کشور در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: سیاست این است که خدمات لازم به ایرانیان در همه کشور‌ها صورت گیرد. البته معضلی که اکنون سفارتخانه‌ها با آن رو به رو هستند این است که تعداد کارکنان بسیار محدود است.

بروجردی افزایش اعتبارات سفارتخانه‌ها را یک راهکار مناسب برای بهبود ارائه تسهیلات به ایرانیان خارج از کشور برشمرد و ادامه داد: در بودجه سال آینده بهتر است اعتباری برای سفارتخانه در نظر گرفته شود تا نیروهای بیشتری در این خط مقدم برای کشور خدمت کنند.

کد N625569

وبگردی