آفتاب

کنگره آمریکا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ارسال سلاح به اوکراین را تصویب کرد

کنگره آمریکا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ارسال سلاح به اوکراین را تصویب کرد

قانونگذاران آمریکایی اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه روسیه و ارسال سلاح به اوکراین را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این قانون همچنین به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا این اختیار را می‌دهد تا به کمک‌های نظامی کشنده و غیر کشنده به اوکراین شامل ارسال تسلیحات ضدتانک، مهمات و پهپادهای تاکتیکی و نظارتی بپردازد.

تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه روسیه به اتفاق آرا توسط قانون‌گذاران سنا و مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره این مساله که آیا اوباما این قانون را امضا می‌کند یا خیر، گفت: ما در حال حاضر به بررسی این مساله می‌پردازیم.

واشنگتن از اوکراین در درگیری با روسیه حمایت می‌کند اما اوباما هنوز ارسال تسلیحات به کی‌یف را که به درخواست دولت اوکراین است، تصویب نکرده است.

باب کراکر، ارایه‌ دهنده این لایحه، تاخیر در ارسال تسلیحات به اوکراین را به نوعی تردید در واکنش آمریکا به تهاجم ادامه‌دار روسیه علیه اوکراین توصیف کرده است.

واشنگتن در سپتامبر 2014 با اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه همکاری کرده است و در نوامبر هم پنتاگون نخستین محموله از 20 سیستم راداری ضدموشکی را به اوکراین فرستاد.

در قانون تصویب شده، 350 میلیون دلار تسلیحات، تجهیزات دفاعی و اقدامات آموزشی برای سه سال به اوکراین در نظر گرفته شده است.

این اقدام از جانب آمریکا برای مقابله با ارسال تسلیحات از جانب روسیه برای جدایی‌طلبان شرق اوکراین صورت گرفته است چراکه دولت کی‌یف، مسکو را به تجهیز جدایی‌طلبان متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N625489

وبگردی