آفتاب

پارلمان پرتغال نیز فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت

پارلمان پرتغال نیز فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت

پارلمان پرتغال نیز همانند دیگر پارلمان‌های اروپایی فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، پارلمان پرتغال با اکثریت آراء کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و از دولت این کشور خواست تا با هماهنگی با اتحادیه اروپا در راستای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل، حرکت کند.

پارلمان پرتغال همچنین از دولت این کشور خواست تا برای تشکیل دو کشور در کنار هم در سرزمین‌های اشغالی و نیز ادامه گفت‌وگوها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، تلاش کند.

نمایندگان پرتغالی تاکید کردند که گفت‌وگو تنها عاملی است که می‌تواند امنیت و ثبات را به منطقه بازگرداند.

پس از تصویب این قانون غیرالزام‌آور در پارلمان پرتغال، وزیر خارجه این کشور در جمع نمایندگان حاضر شد و به آنها وعده داد که دولت به درخواست نمایندگان پاسخ خواهد گفت.

وی گفت: دولت پرتغال در شرایطی مناسب، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلحی دائم در کنار هم زندگی کنند.

به رسمیت شناختن فلسطین در پارلمان پرتغال در ادامه تحرکات گسترده‌ای است که در اروپا برای احقاق حقوق فلسطینیان آغاز شده است.

پیشتر پارلمان‌های انگلیس، فرانسه و اسپانیا طرح مشابهی را تصویب کرده بودند و سوئد نیز به عنوان اولین کشور عضو اتحادیه اروپا فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت. این طرح هم‌اکنون در دستور کار پارلمان چند کشور اروپایی دیگر نیز هست.

انتهای پیام

کد N625440

وبگردی