آفتاب

انتقاد پوروشنکو از استقبال دولت هند از رهبر کریمه

انتقاد پوروشنکو از استقبال دولت هند از رهبر کریمه

رییس‌جمهوری اوکراین از دولت هند به دلیل ملاقات با رهبر کریمه که رییس‌جمهور روسیه را در سفر اخیرش به این کشور همراهی می‌کرد، شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت هند از تحریم‌های دولت‌های غربی علیه روسیه حمایت نمی‌کند و سفر اخیر سرگئی آکسینف، رهبر کریمه به این کشور ممکن است بتواند بر فضای سفر پیش روی باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا به هند تاثیر بگذارد.

در همین حال، پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین به انتقاد از دولت هند پرداخت و گفت، استقبال دولت هند از آکسینف نشان می‌دهد این کشور به پول بیشتر از ارزش‌ها بها می‌دهد و این کشور علیه تجاور روسیه در اوکراین در کنار "تمدن" نایستاده است.

وی در اظهاراتی درباره سفر اخیر آکسینف به هند متذکر شد: متحد نگه داشتن جهان کار آسانی نیست و مواضع دولت هند به آکسینف کمکی نمی‌کند چرا که او یک جنایتکار است. او گذشته‌ای سرشار از جنایت داشته و شکی نیست که چنین آینده‌ای خواهد داشت.

هم‌چنین جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر اخیر آکسینف به هند در کنار ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه عنوان کرد: ما می‌دانیم که وزارت امور خارجه هند اعلام کرده رسما از حضور آکسینف در این سفر اطلاعی نداشته است، با این حال ما منتظر روشنگری‌های بیشتری در این مورد هستیم.

ساکی در ادامه هم‌چنین با اشاره به گزارش‌های مختلف درباره قراردادهای جدید اتمی و دفاعی بین روسیه و هند به بیان رویکرد واشنگتن پرداخت: اکنون زمان مناسبی برای تجارت معمول با روسیه نیست.

در همین حال آکسینف در مصاحبه خود با خبرنگاران در هند اذعان کرده بود که سفر او به دلایل شخصی صورت گرفته و او در هیچ یک از دیدارهای رسمی حضور پیدا نکرده است.

با این حال او طی توئیتی جداگانه اعلام کرده بود که به عنوان عضوی از هیئت اعزامی روسیه به هند سفر کرده است.

انتهای پیام

کد N625250

وبگردی