آفتاب

کشته شدن 60 تروریست در غرب رمادی/آلمان در تدارک اعزام نیرو به شمال عراق

کشته شدن 60 تروریست در غرب رمادی/آلمان در تدارک اعزام نیرو به شمال عراق

در حالی که پس از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای عراقی و اعضای داعش این نیروها منطقه‌ای را در غرب این استان از تروریست‌ها پس گرفتند، دولت آلمان قصد دارد 100 سرباز را برای کمک به نیروهای پیشمرگ به شمال عراق اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای‌ نیوز عربی، نعیم الکعود، یکی از شیوخ قبایل در استان الانبار گفت: داعش کنترل 15 روستا در استان الانبار واقع در غرب عراق را به دست گرفته است. این در حالی است که یک منبع امنیتی اعلام کرد، ده‌ها تن از نیروهای ارتش عراق از جمله دو افسر عالی‌رتبه در درگیری‌های نزدیک شهر هیت کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین منطقه الدولاب در غرب رمادی را از اعضای داعش پس گرفته و 60 تن از اعضای این گروه را به هلاکت رساندند.

یک منبع امنیتی عراق گفت: درگیری‌ها در نزدیکی شهر سامرا میان نیروهای ارتش عراق و تکفیری‌ها ادامه دارد. ارتش عراق در درگیری‌های پنج‌شنبه شب توانست پیشروی تفکیری‌ها در برخی مناطق در نزدیکی شهر سامرا را متوقف کند.

امروز ( جمعه) یک منبع عراقی اعلام کرد، در حال حاضر سامرا امن است.

از طرفی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج‌شنبه اعلام کرد، در حال بررسی درخواست عراق برای کمک به بازسازی ارتش خود است که با گروه تروریستی داعش مقابله می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس ناتو و امنیت منطقه خلیج‌فارس که در قطر برگزار شد، با اشاره به درخواست کشور عراق برای تجهیز ارتش این کشور گفت: گروه ترویستی داعش تهدیدی جدی برای مردم کشور عراق، سوریه و منطقه است.

استولتنبرگ با اشاره به لزوم حمایت از مسیرهای حیاتی دریایی، کمک به نیروها و تاسیسات زیربنایی حساس در مواجهه با هر حمله احتمالی از سوی داعش گفت: هرچه همکاری ما بیشتر شود،‌ سطح امنیت منطقه بالاتر می‌رود. هم‌پیمانان ما در ناتو اکنون دوباره خواستار افزایش هماهنگی‌ها با مسوولان عراقی و اتئلاف ضد داعش هستند.

وی اظهار داشت: این امکان وجود دارد که با حمایت دیگر کشورها ساختار ارتش و نیروهای دفاع ملی عراق بازسازی شود.

در این میان کشور آلمان از تصمیم خود برای اعزام نزدیک به 100 سرباز آلمانی به شمال عراق تا ابتدای سال جدید میلادی در راستای آموزشی نظامی پیشمرگ‌ها برای مقابله با داعش خبر داد.

انتهای پیام

کد N625244

وبگردی