آفتاب

سوریه و ترکیه کشته‌ شدن وزیر فلسطینی را محکوم کردند

سوریه و ترکیه کشته‌ شدن وزیر فلسطینی را محکوم کردند

دولت سوریه و ترکیه جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن زیاد ابوعین، وزیر فلسطینی و رییس هیات مقاومت فلسطین در برابر شهرک‌سازی‌ها را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه امروز (جمعه) اعلام کرد سوریه با شدیدترین عبارات جنایت وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی در حق «زیاد ابوعین» وزیر فلسطینی مرتکب شده را محکوم می‌کند.

این منبع افزود: این جنایت شنیع دوباره ماهیت ددمنشانه و تروریستی اشغالگران اسرائیلی چه در سرکوب مردم فلسطین و چه در همکاری با گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه را نشان می‌دهد.

این منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه با عرض تسلیت به خانواده شهید ابوعین بر حمایت این کشور از مردم فلسطین در دستیابی به حقوق قانونی خود و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی شامل حق مردم این سرزمین در تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی قدس شرقی است، تاکید کرد.

این منبع در پایان گفت: امروز از جامعه بین‌الملل خواسته می‌شود که به موضع‌گیری جدی‌تری در قبال اقدامات تروریستی اشغالگران اسرائیلی، در برابر اقدامات آنان که امنیت و آرامش منطقه را تهدید می‌کند، ایستادگی کند.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد: باید تحقیقاتی مستقل و فراگیر در مورد شهادت ابوعین انجام گیرد و مسئولان این جنایت به دست عدالت سپرده شده و به سزای اقدام وحشیانه خود برسند.

این وزارتخانه تاکید کرد: این حادثه تاسف‌بار در نتیجه ادامه اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین صورت گرفت و ما خود را با ملت فلسطین در این غم بزرگ شریک می‌دانیم.

وزارت خارجه ترکیه حادثه شهادت ابوعین را بسیار حزن‌انگیز خواند و شهادت وی را به خانواده و بستگانش و عموم ملت فلسطین تسلیت و برای آن‌ها از خداوند طلب صبر و بردباری کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران اسرائیلی همچنان به نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی از طریق توسعه شهرک‌سازی در قدس و کرانه باختری، ساخت دیوار نژادپرستانه، بازداشت خودسرانه فلسطینیان، ادامه محاصره غزه و ارتکاب جنایت‌های وحشیانه علیه آنان ادامه می‌دهد و هرگز نباید در برابر ادامه جنایت‌های این رژیم علیه ملت فلسطین در سرزمین اصلی خود سکوت کرد.

وزارت خارجه ترکیه از رژیم صهیونیستی خواست به جنایت‌های وحشیانه خود علیه ملت فلسطین پایان دهد. این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده تا شاهد تحقق صلح و سازش عادلانه و فراگیر در منطقه باشیم زیرا این رژیم تنها از این راه است که می‌تواند از امنیت برخوردار باشد، نه با ارتکاب جنایت‌های ضد بشری علیه ملت فلسطین.

انتهای پیام

کد N625240

وبگردی