آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

غرویان: راهپیمایی اربعین وحدت بین دولت، مردم، علما و مراجع را نشان می‌دهد

غرویان: راهپیمایی اربعین وحدت بین دولت، مردم، علما و مراجع را نشان می‌دهد

یک استاد فلسفه حوزه عملیه قم گفت: مراسم اربعین یکی از مهمترین و بهترین تجلیات ایران در منطقه است؛ چرا که حفظ امنیت این حرکت به نوعی بر عهده ایران است و ایران در خدمات رسانی زائران کربلا و نجف کارهای بسیار زیادی را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که پیاده روی اربعین پیام‌های بسیار زیادی برای جهانیان دارد، اظهار کرد: یکی از این پیام‌ها برای جهانیان این است که آنهایی که ایران و شیعیان را تروریست معرفی می‌کنند می‌فهمند که این یک دروغ بزرگ است و شیعیان درصدد سرکوب داعش و تروریست‌ها هستند و به همین دلیل این همایش بزرگ را با وحدت، انسجام و یکپارچگی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: شعارهایی که امسال در راهپیمایی اربعین داریم نشان از این دارد که تمام منطقه در پی آن هستند که می‌خواهند هرگز داعشی در منطقه نباشد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور عنوان کرد: رئیس جمهور در همایش نفی افراطی‌گری و خشونت در جهان شعارهایی را مطرح کرد که نشان می‌دهد ایران همواره در پی آرامش منطقه است و این داعشی‌هایی که در منطقه هستند هیچ ارتباطی با اسلام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ندارند.

غرویان ادامه داد: این راهپیمایی نشان دهنده وحدت و انسجام است و با این حرکت نشان می‌دهیم که اگر تمام مسلمانان با یکدیگر متحد شوند قدرت بزرگی را به دست می‌آوریم و می‌توانیم در برابر تمامی موانع بایستیم.

وی تأکید کرد: این راهپیمایی نشان از عشق و علاقه مردم ایران به ائمه و اسلام است و به نوعی وحدت بین دولت، مردم، علما و مراجع را نشان می‌دهد. در حال حاضر مرجعیت قم، تهران، نجف، اصفهان و سایر استان‌ها به نوعی انسجام و وحدت خود را در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهند.

این استاد فلسفه حوزه عملیه قم با بیان این‌که در راهپیمایی امسال هماهنگی و همکاری خوبی بین دولت ایران و عراق به وجود آمده، اظهار کرد: با این هماهنگی‌ها مردم راحت‌تر می‌توانند به کشور عراق سفر کنند و تمام این همکاری‌ها پیام‌هایی است که می‌تواند دلگرم‌کننده باشد و به مسئولان ما این امید را بدهد که از نیروهای مردمی می‌توانیم به بهترین وجه استفاده کنیم تا به اهداف متعالی اسلام برسیم.

غرویان در ادامه با بیان این‌که ایران در منطقه برای ایجاد امنیت زائران اقدامات زیادی انجام می‌دهد، اظهار کرد: اکنون کل جهان چشم به این اربعین دارند. اگر دقت کنیم می‌بینیم که حتی در مذاکرات هسته‌ای کشورهای اروپایی چندین بار پای میز مذاکره با ایران نشستند. این خود نشان‌دهنده این است که ایران در سطح جهان دارای قدرتی بزرگ است.

وی ادامه داد: همین‌ که رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری نامه می‌زند تا در مورد همکاری ایران در ایجاد امنیت در منطقه همکاری کنیم نشان‌دهنده موقعیت برتر ایران در منطقه است و به ابرقدرت‌ها نشان می‌دهد که ایران نقش مهمی در توازن قدرت منطقه ایفا می‌کند.

استاد فلسفه حوزه عملیه قم در پایان گفت: مراسم اربعین هم یکی از مهمترین و بهترین تجلیات ایران در منطقه است. چرا که حفظ امنیت این حرکت به نوعی بر عهده ایران است و ایران در خدمات رسانی زائران کربلا و نجف کارهای بسیار زیادی را انجام می‌دهد. مراسم اربعین برای تمام جهانیان به عنوان بزرگترین اجتماع مردمی روی کره زمین است و چشم جهانیان به این مراسم اربعین است که امیدواریم در کمال شکوه و عظمت و با صلابت و امنیت برگزار شود.

انتهای پیام

کد N625117

وبگردی