آفتاب

بررسی طرح دی میستورا برای ایجاد مناطق عاری از جنگ در حلب

بررسی طرح دی میستورا برای ایجاد مناطق عاری از جنگ در حلب

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در نشست‌های لندن، پیشنهاد توقف جنگ در حلب و همچنین راه‌های بهبود روند سیاسی در سوریه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس و توبیاس الوود، معاون وی و مسوول امور خاورمیانه در این کشور عصر پنج‌شنبه دو نشست با حضور استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در لندن برگزار کرده و راه‌های بهبود روند سیاسی در سوریه و همچنین پیشنهادها برای ایجاد مناطق عاری از جنگ را بررسی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است، لندن تاکید دارد که دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع تنها راه برای پایان بحران و درگیری‌ها در سوریه است. همچنین در این بیانیه آمده است: تاکنون جنگ داخلی سوریه بیش از 200 هزار کشته بر جای گذاشته و بیش از نیمی از ساکنان سوریه در اثر جنگ نیازمند کمک برای ادامه زندگی خود هستند. این در حالی است که 4 میلیون سوری هم مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند.

توبیاس الوود مسوول امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز گفت: در جریان نشست‌ها با دی‌ میستورا درباره پیشنهادها ایجاد مناطق عاری از جنگ در حلب گفت‌وگو کردیم. انگلیس با تمام قدرت از تلاش‌ها برای کاهش خونریزی و کشتار در سوریه حمایت می‌کند. راه حل سیاسی جامع تنها راه برای پایان بحران و درگیری‌ها در سوریه، مقابله با تروریست‌ها و نابودی ابدی داعش است.

انتهای پیام

کد N625101

وبگردی